roggenwervels ???
roggenwervels ???
is het eigenlijk ook mogelijk om roggenwervels in cadzand te vinden?
ik dacht zo:
haaientanden - roggentanden
haaienwervels - roggenwervels?
daar was ik wel benieuwd naar.
groeten, Casper
ik dacht zo:
haaientanden - roggentanden
haaienwervels - roggenwervels?
daar was ik wel benieuwd naar.
groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Antw: roggenwervels ???
Zal mogelijk moeten zijn Casper, echter na duizenden uren internet, idem bibliotheek, nooit een plaatje gezien van een roggenwervel.
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
misschien hebben roggen geen wervels, of misschien verkalken ze niet zoals bij oudere haaien.
mij lijkt de laatste theorie het aannemelijkst. eigenlijk slaat de eerste theorie nergens op, want dan zouden roggen ongewervelden zijn
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 02-10-2004 om 19:15 NL]
mij lijkt de laatste theorie het aannemelijkst. eigenlijk slaat de eerste theorie nergens op, want dan zouden roggen ongewervelden zijn
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 02-10-2004 om 19:15 NL]
Post mortem we sort 'em!
- toothdigger
roggenwervels ???
Hee cas,
deze vraag heeft mij ook meerdere dagen geteisterd en ik heb nog steeds geen idee. Wel ben ik er achter gekomen dat in een boekje over fossielen van de zeeuwse kust het volgende staat. Het boekje genaamd: Zwart Goud Haaientanden en andere fossielen op het strand ...
Ik citeer: Haaien en ROGGEN zijn kraakbeenvissen. Kraakbeen vergaat, dus verstenen hun skeletten niet. Maar omdat zich tussen de vlakke rugwervels voldoende kalk verzamelde en deze versteende, vindt men ook haaien- en ROGGENwervels.
Oftewel zou je hier uit kunnen gevolg trekken dat het wel mogelijk is om wervels van roggen te vinden. Hopelijk ben je hier mee voldoende geinformeerd!
grtz
Toothdigger
PS Het is ook al supermoeilijk om haaienwervels te vinden ik heb er in 12 jaar maar 2 gevonden, daarentegen zijn vissenwervels wel vrij eenvoudig te vinden.
[Bewerkt door toothdigger op 03-10-2004 om 12:04 NL]
deze vraag heeft mij ook meerdere dagen geteisterd en ik heb nog steeds geen idee. Wel ben ik er achter gekomen dat in een boekje over fossielen van de zeeuwse kust het volgende staat. Het boekje genaamd: Zwart Goud Haaientanden en andere fossielen op het strand ...
Ik citeer: Haaien en ROGGEN zijn kraakbeenvissen. Kraakbeen vergaat, dus verstenen hun skeletten niet. Maar omdat zich tussen de vlakke rugwervels voldoende kalk verzamelde en deze versteende, vindt men ook haaien- en ROGGENwervels.
Oftewel zou je hier uit kunnen gevolg trekken dat het wel mogelijk is om wervels van roggen te vinden. Hopelijk ben je hier mee voldoende geinformeerd!
grtz
Toothdigger
PS Het is ook al supermoeilijk om haaienwervels te vinden ik heb er in 12 jaar maar 2 gevonden, daarentegen zijn vissenwervels wel vrij eenvoudig te vinden.
[Bewerkt door toothdigger op 03-10-2004 om 12:04 NL]
Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
in 12 jaar maar 2?
ik ben er in totaal 25 dagen geweest, en ik heb er drie plus een heleboel stukjes van grote haaienwervels, van lamna-haaien.
Groeten, Casper
ik ben er in totaal 25 dagen geweest, en ik heb er drie plus een heleboel stukjes van grote haaienwervels, van lamna-haaien.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
is het niet zo dat roggenwervels zowat het zelfde zullen zijn als haaienwervels omdat het zee dichte Familie is en je ze niet herkent?
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
wat robin zegt lijkt me aannemelijk.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
zou heel goed kunnen. misschien zijn de wervels die ik heb ook wel van een rog. ze zijn niet perfect rond, maar ze zijn toch ook niet van een beenvis.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!