diademaproetus
-
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 60 times
diademaproetus

Hallo allen,
Op de laatste editie van Paleotime enkele ongeprepareerde trilobieten van Frederik overgenomen, waaronder deze Diademaproetus. Ik ben zelf groot fan van deze trilobieten, omdat ik het erg mooie exemplaren vind om te zien.
Tijdens de prep liep ik er wel tegenaan dat ik langzaam tegen het maximale kunnen zit van de apparatuur die ik nu gebruik, en ik misschien eens moet gaan rondkijken naar wat vervanging. maar alsnog ben ik zeer tevreden van het resultaat. ik had bijna 1 van de wangstekels gesloopt doordat hij hoger zat dan ik verwachtte, maar gelukkig zag ik het op tijd.
Op deze eerste foto zien jullie de beginsituatie.
Met vriendelijke groet
-
Antw: diademaproetus

Hier zien we de eerste wangstekel en een deel van de kop. Ook is al een deel van het lichaam te zien, dat ik voor het lijmen al deels open had gelegd, zodat ik wist hoe diep hij zat.
-

En hier het eindresultaat.
met een 4 cm aan lengte is het een mooie maat. Ik ben nog steeds veel aan het oefenen, en beschouw mezelf ook zeker niet als iemand die het goed onder de knie heeft, maar ik ben zeker tevreden van het resultaat.
Met vriendelijke groet,
Jonathan
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Goed gedaan! Erg leuk om te zien dat de ongeprepareerde specimens die ik kan doorgeven, ook tot dit soort mooie resultaten leiden!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Jonathan.
Goed gedaan voor je eerste prep
Altijd leuk om er een prepper bij te hebben.
Je zegt dat je materiaal tot het uiterste moet drijven,met welk gereedschap prep je dan wel ?
Deze prep dat je nu hebt gedaan zit in een relatief zachte matrix,als je in de grijze steen zal preppen is dit nog een pak harder,en zal je gereedschap waarschijnlijk er de brui aan geven.
GR
Goed gedaan voor je eerste prep

Altijd leuk om er een prepper bij te hebben.
Je zegt dat je materiaal tot het uiterste moet drijven,met welk gereedschap prep je dan wel ?
Deze prep dat je nu hebt gedaan zit in een relatief zachte matrix,als je in de grijze steen zal preppen is dit nog een pak harder,en zal je gereedschap waarschijnlijk er de brui aan geven.
GR
strandjutters
-
Hallo Pascal,
Met het maximale vergen van het gereedschap wat ik gebruik bedoel ik het detail tot waarop ik kan bewerken, vooral tussen de segmenten bijvoorbeeld is de naald die ik gebruik net te dik voor het mooie. Het is dus niet zo dat het gereedschap de matrix niet trekt, verre van dat.
Ik gebruik momenteel de standaard lucht-prepareernaald van de bodemschat met daarbij de dunste naald die er standaard op past.
Met vriendelijke groet,
Jonathan
Met het maximale vergen van het gereedschap wat ik gebruik bedoel ik het detail tot waarop ik kan bewerken, vooral tussen de segmenten bijvoorbeeld is de naald die ik gebruik net te dik voor het mooie. Het is dus niet zo dat het gereedschap de matrix niet trekt, verre van dat.
Ik gebruik momenteel de standaard lucht-prepareernaald van de bodemschat met daarbij de dunste naald die er standaard op past.
Met vriendelijke groet,
Jonathan
-
Hey Jonathan.
Ikzelf gebruik dezelfde pen als jij.
Met de fijnste naald kan je gerust tussen de pleuren voorzichtig wat weg halen hoor.
De overschot kan je manueel met een naald verwijderen. Ik gebruik enkel de fijnste voor alles. Enkel voor tussen de lenzen gebruik ik de minikopen van de bodemschat.
Groeten
Ikzelf gebruik dezelfde pen als jij.
Met de fijnste naald kan je gerust tussen de pleuren voorzichtig wat weg halen hoor.
De overschot kan je manueel met een naald verwijderen. Ik gebruik enkel de fijnste voor alles. Enkel voor tussen de lenzen gebruik ik de minikopen van de bodemschat.
Groeten
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Jonathan.
Een naald om tussen deze segmenten te preppen zal niet gauw vinden.
Ik doe dit dan handmatig of door middel van wat stralen.
GR
Een naald om tussen deze segmenten te preppen zal niet gauw vinden.
Ik doe dit dan handmatig of door middel van wat stralen.
GR
strandjutters
-
Hallo,
Dank voor de tips, ik ga het ook eens handmatig proberen met een volgende!
Met vriendelijke groet,
Jonathan
Dank voor de tips, ik ga het ook eens handmatig proberen met een volgende!
Met vriendelijke groet,
Jonathan