fossielen gezocht voor scholengroep IVN Heuvelland

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
Treeskuh
fossielen gezocht voor scholengroep IVN Heuvelland

Bericht door Treeskuh » 27 jan 2018, 14:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op zoek naar "fossielen".
IVN Heuvelland (Scholengroep) had een prachtig plastic kistje vol met mergelgruis, een zee-egel, een paar schelpjes uit mergel, een paar belemnieten en wat vuursteen in verschillende uitvoeringen. Dat heeft in Gulpen langs onze wandelroute met scholieren gestaan, verpakt in een plastic zak waarop stond "Laten liggen ivm. IVN-wandeling". Ieder groepje kinderen mocht in het kistje zelf fossielen opgraven. Groot succes!
Helaas kwam er tussen het voorlaatste en laatste groepje een tractor met maaibalk langs en deze heeft het complete kistje met inhoud vergruisd en verstrooid. ☹ Bij meerdere activiteiten per jaar met scholen gebruiken we dit materiaal en we willen het graag vervangen. Zijn er mensen die voor dit doel "fossielen" af willen staan? Mail Maria Mobers
en Resie Voncken (deze mailadressen kunnen bij mij opgevraagd worden, of u kunt naar Facebook IVN Heuvelland om daar kenbaar te maken dat u zou willen helpen. bvd)

[Bewerkt door Treeskuh op 27-01-2018 om 15:02 NL]

Treeskuh

kalootklooier
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Contacteer:
Antw: fossielen gezocht voor scholengroep IVN Heuvelland

Bericht door kalootklooier » 27 jan 2018, 14:40

Hoi,

Ik zou je mailadressen er af halen. Anders krijg je straks van overal automatische mailtjes. Leden kunnen je mailadres opzoeken bij je gegevens.

Ik heb wel wat voor jullie maar ik neem aan dat er voldoende verzamelaars in de buurt zitten om het kistje te vullen. Ik neem aan dat jullie fossielen willen uit de buurt?

Gr Walter

Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein

Treeskuh

Bericht door Treeskuh » 27 jan 2018, 15:01

Hoi Watler,

Zoals ik heb begrepen gaat het vooral om het educatieve karakter en bewustwording van fossielen. Fossielen uit het krijt van hier in het Heuvelland is natuurlijk mooi. Het is idd handiger iemand uit de buurt wegens ophalen.
Deze mailadressen staan zo bij het Facebook bericht van IVN Heuvelland,ik heb het zo gekopieerd. Ik zal de mailadressen eruit halen.

Treeskuh

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Bericht door KoenJ » 28 jan 2018, 08:20

Ik zou eens contact opnemen met de afdeling limburg van de Nederlandse geologische verenigingvoor, zie https://www.geologie.nu/afdelingpage/te ... g-limburg/

Groeten,
Koen

Gesloten