slachttand van een mammoet?
-
Antw: slachttand van een mammoet?
Weet zeker dat ie uit zee komt. De punt van de tand stak uit het zand. Hij is met een trekker uit het zand getrokken.
Berry
-
Nu wordt het pas echt een sterk verhaal !
Verzamelaar van Gesteenten, Mineralen, Fossielen, Botten en
Schelpen uit heden en verleden.
Schelpen uit heden en verleden.
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Ik snap het ook niet meer zo goed, Hoe bedoel je dat het met een trekker uit het zand is getrokken? Lag het dan op het strand of is het opgevist van de zeebodem?
Dat gat is vreemd alsof het daaraan is opgehangen.
Dat gat is vreemd alsof het daaraan is opgehangen.
Groet,
Niels
Niels
- pachy-pleuro-whatnot-odon
- Beheerder
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 112 times
Nog even mijn centje bijdragen: want als het een oud/historisch stuk is, is er grote kans dat het stuk van archeologische waarde is en dat het ofwel van een bekende archeologische vindplaats komt (hetgeen per wet verboden zou zijn - dan heb je namelijk de site verstoord), dan wel van een nog onbekende. In dat laatste geval is het verplicht de vondst te melden.
Hoe dan ook dus een dubieus stuk...
Met vriendelijke groeten,
Alexander.
Alexander.
'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Ik denk dat we mogen spreken van een slagtand olifant achtige, al dan niet fossiel dan denk ik nee! , naar mijn mening kan het tot een scheeps lading hebben behoord, 17 of 18e eeuw ?
Of het stuk dan ook archeologische waarde zou ( mogen ) hebben ?!
Er zijn bepaalde regels ,en voor dit stuk ??? Als het aan te tonen hoe oud het kan zijn, heb je zekerheid,maar is moeilijk.
Trouwens over wat voor soort hebben we het Afrikaans if Indisch ??
Dat hoor ik nergens terug in de discussie!
Dus als het verhaal klopt ,zoals verteld mag je dit nu niet onder de huidige wet van ivoor brengen ,vind ik .
Maar ieder zijn mening .
Gr
Huug
Of het stuk dan ook archeologische waarde zou ( mogen ) hebben ?!
Er zijn bepaalde regels ,en voor dit stuk ??? Als het aan te tonen hoe oud het kan zijn, heb je zekerheid,maar is moeilijk.
Dus als het verhaal klopt ,zoals verteld mag je dit nu niet onder de huidige wet van ivoor brengen ,vind ik .
Maar ieder zijn mening .
Gr
Huug
- torvosaurus
- Been thanked: 4 times
Antw: Antw: slachttand van een mammoet?
[/quote]
Aan de hand van de grootte vermoed ik afrikaanse olifant
Gr
[/quote]
Aan de hand van de grootte vermoed ik afrikaanse olifant
Gr
Thijs
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Antw: slachttand van een mammoet?
Zo doorredenerend zijn we hier allemaal in overtreding als we een harpoentje van het strand niet melden...amelchers schreef:
Nog even mijn centje bijdragen: want als het een oud/historisch stuk is, is er grote kans dat het stuk van archeologische waarde is en dat het ofwel van een bekende archeologische vindplaats komt (hetgeen per wet verboden zou zijn - dan heb je namelijk de site verstoord), dan wel van een nog onbekende. In dat laatste geval is het verplicht de vondst te melden.
Alexander.
Maar ik ben benieuwd waar dit stuk nu precies vandaan komt.
Groet,
Niels
Niels
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Antw: slachttand van een mammoet?
Aan de hand van de grootte vermoed ik afrikaanse olifanttorvosaurus schreef:
Gr[/quote]
mmm ja ook mijn idee, maar kwam niet in de discussie naar voren .
Misschien kan iemand het aanvullen ?
Gr
Huug
- pachy-pleuro-whatnot-odon
- Beheerder
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 112 times
Antw: Antw: Antw: slachttand van een mammoet?
Hoi Niels,sjaak schreef:Zo doorredenerend zijn we hier allemaal in overtreding als we een harpoentje van het strand niet melden...amelchers schreef:
Alexander.
Maar ik ben benieuwd waar dit stuk nu precies vandaan komt.
Strikt genomen waar, maar in de praktijk volstaat het in Nederland alleen de bijzondere, minder gebruikelijke vondsten te melden. Een slagtand uit een 17e of 18e eeuws scheepswrak is geen alledaagse vondst, dus zou ik zeker een bijzondere vondst noemen.
Punt is dat van de Maasvlakte bekend is dat er af en toe harpoenpunten gevonden worden (al zou melden van vondsten onderzoek hiernaar zeker helpen), maar de hier beschreven vondst op een nog onbekend of weer aan de elementen blootgesteld scheepswrak kan duiden. Naar mijn ide duidelijk een andere orde van grote...
Daarbij wil melden overigens niet zeggen dat je het stuk kwijt bent, alleen dat je het eventueel voor onderzoek beschikbaar moet stellen.
Alexander.
'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett