Prep. Barasaurus 3
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Prep. Barasaurus 3
Inderdaad Pim,leuk om eens dit soort fossielen te preppen.
Verder voor de rest zie je die dingen uit het Permtijdperk hier niet vaak passeren,ze zijn toch al gauw 260 miljoen jaar oud,en toch zie je veel gelijkenis met recente dieren.
Vanavond heb ik niet verder kunnen doen,moest voor het eerst naar de kine voor mijn nek
GR
Verder voor de rest zie je die dingen uit het Permtijdperk hier niet vaak passeren,ze zijn toch al gauw 260 miljoen jaar oud,en toch zie je veel gelijkenis met recente dieren.
Vanavond heb ik niet verder kunnen doen,moest voor het eerst naar de kine voor mijn nek

GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Vanavond wat verder geprept aan het stuk die ik terug heb verlijmd.
Het is extra goed uitkijken of de stukken,wervels en ribben wel goed passen op het onderste deel,anders gaan ze vliegen

Je kunt ook zien op de tweede foto ,waar dit afgebroken stuk op staat,dat daar niet alles zit zoals het zou moeten,er zit een wervel niet op zijn plaats,ik moet dit goed in het oog houden dat ik hem niet aanprep omdat hij uit de rij springt.Je ziet hier op de eerste foto ook al dat de wervels niet in een mooi rij zullen lopen.
Als je kijkt tussen de ribben zie je een paar stenen zitten,deze komen voor in de maag en darmen,er zijn twee optie,s waarvoor deze stenen hebben gediend ,ofwel zijn het maagstenen die het voedsel helpen de vermalen,ofwel zijn het stenen die het dier opnam om zijn drijfvermogen te verminderen,het is bekend dat deze dieren ook in het water leefden,en dank zij deze stenen konden ze langer onder water blijven.Ik ga voor de tweede optie

Morgen zien we verder.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 13-02-2018 om 20:21 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 13-02-2018 om 20:38 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 13-02-2018 om 21:34 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 13-02-2018 om 21:53 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Weer heel wat uurtjes geprept vandaag,Ik heb de linker zijde bijna vrij,das hier niet gemakkelijk ,alleen al om dat stuk terug verlijmd is .
Wat de wervels betreft,het is duidelijk dat dit dier is gestorven door een gebroken rug ter hoogte van de schouder,daar ligt een wervel dwars.
Morgen zien we verder.
GR
strandjutters
-
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 60 times
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Het lijkt mij dat een scheef liggende wervel niet gelijk de doodsoorzaak is. Aaseters, sterke stroming na overlijden, decompositie, compactie door overliggend sediment, etc... kan allemaal zorgen voor een scheef liggende wervel. Maar wel een leuke theorie.
De prep wordt echt een juweeltje! En met een leuk achterliggend verhaal over het leven en de dood van dit beest toch iets speciaals.
Pim
De prep wordt echt een juweeltje! En met een leuk achterliggend verhaal over het leven en de dood van dit beest toch iets speciaals.
Pim
- strandjutters

Hallo,bedankt Jonathan en Pim.
Hier al weer een stapje verder,het is zeer moeilijk om in die toplaag te preppen,de steen zit hier vol onzichtbare barstjes.
Je ziet hier ook constant van die bloemachtige motieven in de steen,en die zijn ontstaan in die barstjes.
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Vandaag zo goed als alle botjes gevonden.
Ik kan morgen aan de afwerking beginnen van dit stuk.
GR
strandjutters
Kijk niet altijd vaak op het forum, maar moest toch even terug opzoek gaan naar de vorige preparaties nu je alweer aan de vijfde toe bent gekomen. Vind dit echt een hele mooie! Zal niet makkelijk zijn geweest om tussen al die priegelbotjes door toch een intact stuk te prepareren.
Jammer van de missende delen, maar desalniettemin echt heel erg mooi.
Jammer van de missende delen, maar desalniettemin echt heel erg mooi.
- Riemer