fossiel enci
fossiel enci
iets in de enci groeve maar ik ik weet niet wat het is kan iemand me helpen
[Bewerkt door Louis op 23-08-2006 om 18:05 NL]
Louis
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: fossiel enci
fossiel hunter sean schreef
hoi,
zou je meschien wat grotere foto\'s kunnen plaatsen?
Ik kan er ook niet veel van maken,duseen grotere foto van dat onderwerpje,die hand is groot genoeg
hoi,
zou je meschien wat grotere foto\'s kunnen plaatsen?
Ik kan er ook niet veel van maken,duseen grotere foto van dat onderwerpje,die hand is groot genoeg
Theo
Ik denk dat het een stukje \"kalkalg\" is. Deze komen daar veel voor. Maar we wachten maar even een grotere foto af...
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Als je je originele foto eens opent in een foto-bewerkingsprogramma. Dan knip (crop functie) je een gedeelte van 500 bij 500 pixels (met het fossiel dus) uit het origineel. Vervolgens het resultaat nog eens op het forum zetten.
Voor meer info over beeldbewerking, kijk eens op de fotografie pagina.
Voor meer info over beeldbewerking, kijk eens op de fotografie pagina.
Kennis telt!
Hallo Louis,
Ik heb een doodgewone Digital camera 3.2 pixels.Als jij er ook een hebt,doe het volgende.
Klik menu aan en zet image size op 640x 480.
Zet macrofotogaferen aan (zie tulpje).
Bij kleine fossielen neem ik een vergrootglas en hou de lens van de camera ertegen.AfhAnkelijk van lichtinval moet dat altijd lukken.Probeer zolang tot je de duidelijkste foto hebt. Succes.
Ik heb een doodgewone Digital camera 3.2 pixels.Als jij er ook een hebt,doe het volgende.
Klik menu aan en zet image size op 640x 480.
Zet macrofotogaferen aan (zie tulpje).
Bij kleine fossielen neem ik een vergrootglas en hou de lens van de camera ertegen.AfhAnkelijk van lichtinval moet dat altijd lukken.Probeer zolang tot je de duidelijkste foto hebt. Succes.
fossiel-hunter Arno
Zo hoog mogelijke resolutie geeft het beste resultaat. Ik raad het dus af om de resolutie lager in te stellen. Het is beter om de foto in origineel formaat te nemen, en het gewenste stuk uit te knippen \"croppen\".
Kennis telt!
- Pachydiscus
- Been thanked: 11 times
Jongens, dit is toch niet zo moeilijk. Het gaat hier om twee stengel-delen van Dunnicrinus auqualis (d\'Orbigny 1841). Delen van een zee-lelie steel dus. In de laatste jaren van de vorige eeuw! (1996-2000)zijn er zelfs complete exemplaren van zee-lelies gevonden; wortels met steel, kelk en armen. Ik was een van de gelukkigen. Als je in de ENCI bent en in de Gronsveld-kalk gaat zoeken, moet je letten op verkiezeld materiaal en enkele zakjes mee naar huis nemen om te zeven. Dan vind je waarschijnlijk zeker van die stengeldelen.
Digger
- Hieronymus
- Contacteer:
kan zijn, maar emt mijn vondsten uit het devoon en afbeeldingen uit boeken blijkt toch dat zeelelies een opening hebben waardoor allerlei kanaaltjes vloeien, soms rond, soms in een stervorm, is hier absoluut niet te zien:s
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com