Foraminiferen Plioceen-Estepona
Antw: Foraminiferen Plioceen-Estepona
hallo Robert, het tijdschrift Pliocenica is geen tijdschrift. Op internet staat onder die naam alles over Italie op het gebied Plioceen. Er is een side over Pliocene foraminferen uit het Plioceen bij de plaats Piedmont in Noord Italie.
groet,Ben.
0000000000
- RobertSpeijer
- Been thanked: 10 times
- Contacteer:
Dag Ben
Ik bekeek vanmiddag toevallig een monster uit de omgeving van Volterra, Italie (laat Mioceen of Plioceen) en zag daarin jouw 'Discorbis sp.' zitten. Ik heb dus ook de umbilicale kant gezien en de soort lijkt als twee druppels water op Neoeponides schreibersii, zoals weergegeven in Loeblich & Tappan (1987). Neoconorbina kun je dus schrappen. Die heeft nog sterker overlappende kamers, zodat het er maar zo'n 3 per winding zijn.
Ik had dit monster overigens ooit genomen omdat de klei ook veel prachtig bewaarde slakken bevatte. Misschien moet ik die eens fotograferen en hier plaatsen..
Ik bekeek vanmiddag toevallig een monster uit de omgeving van Volterra, Italie (laat Mioceen of Plioceen) en zag daarin jouw 'Discorbis sp.' zitten. Ik heb dus ook de umbilicale kant gezien en de soort lijkt als twee druppels water op Neoeponides schreibersii, zoals weergegeven in Loeblich & Tappan (1987). Neoconorbina kun je dus schrappen. Die heeft nog sterker overlappende kamers, zodat het er maar zo'n 3 per winding zijn.
Ik had dit monster overigens ooit genomen omdat de klei ook veel prachtig bewaarde slakken bevatte. Misschien moet ik die eens fotograferen en hier plaatsen..

Groeten
Robert Speijer
Onderzoeksgroep Biogeologie & Paleoklimatologie - KU Leuven
Robert Speijer
Onderzoeksgroep Biogeologie & Paleoklimatologie - KU Leuven
Hallo Robert, wederom bedankt voor je reactie. Ik heb de naam verandert. Voor een amateur is het toch een vrij moeilijke materie. Het ontbreken van een goede sterke mic. speelt daar een rol in.
Groet,Ben.
Groet,Ben.
0000000000