Fossiele tand
-
Fossiele tand
Vandaag op het strand bij Dishoek volgende "tand" gevonden.
Van welk dier is dit afkomstig?
Rita
Antw: Fossiele tand
Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd wat dit nou precies is , kan het niet helemaal plaatsen.
Ik vind hem erg lastig (dat zal aan mij liggen hoor want het lijkt me wel determineerbaar en daarom zeker een interessant ding).
Stukje gewei punt. Vorm klopt aardig maar die zijn niet hol.. Hol zijn tanden, dus misschien een stoot tand van een zeer jonge mammoet? Dat past volgens mij ook niet helemaal (je ziet geen typische ivoor lijnen). Stukje wortel van een tand zou ook nog kunnen. Anders zou je ook nog met tand walrus kunnen vergelijken.
Hidde
Ps volgens mij hebben tanden van tandwalvissen zeer dun tand email. Dit komt al snel in schilvers los. Dat zie ik niet zozeer en denk daarom niet aan potvis (ook hebben die een andere vorm mijn inziens)
[Bewerkt door Hidde op 14-04-2018 om 16:01 NL]
Stukje gewei punt. Vorm klopt aardig maar die zijn niet hol.. Hol zijn tanden, dus misschien een stoot tand van een zeer jonge mammoet? Dat past volgens mij ook niet helemaal (je ziet geen typische ivoor lijnen). Stukje wortel van een tand zou ook nog kunnen. Anders zou je ook nog met tand walrus kunnen vergelijken.
Hidde
Ps volgens mij hebben tanden van tandwalvissen zeer dun tand email. Dit komt al snel in schilvers los. Dat zie ik niet zozeer en denk daarom niet aan potvis (ook hebben die een andere vorm mijn inziens)
[Bewerkt door Hidde op 14-04-2018 om 16:01 NL]
Marine mammals, dolphinately awesome
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Hi,
Ik moest direct aan walrus denken toen ik deze zag. Zelf heb ik (ook) een walrus slagtand(je), afkomstig van de zandmotor.
Stuur me even een PB als je wilt.
Groet,
Patrick
Ik moest direct aan walrus denken toen ik deze zag. Zelf heb ik (ook) een walrus slagtand(je), afkomstig van de zandmotor.
Stuur me even een PB als je wilt.
Groet,
Patrick