Is dit wat? Wervelkolom of gebit misschien?
-
- pachy-pleuro-whatnot-odon
- Beheerder
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 118 times
Antw: Is dit wat? Wervelkolom of gebit misschien?
Hoi Paul,
Alhoewel ik betwijfel dat het hier om een wervelkolom of gebit gaat (daar heeft het simpelweg de vormen niet voor), heb ik als kind dit soort stenen ook wel eens gevonden - al zij het in Italië. Lijkt me best interessant om te horen of iemand op dit forum weet wat dit zou kunnen zijn... Misschien de rand van een fossiele schelp? Het lijkt me in elk geval niet natuurlijk, en eerder iets biologisch - dat wel.
Met vriendelijke groeten,
Alexander.
Alhoewel ik betwijfel dat het hier om een wervelkolom of gebit gaat (daar heeft het simpelweg de vormen niet voor), heb ik als kind dit soort stenen ook wel eens gevonden - al zij het in Italië. Lijkt me best interessant om te horen of iemand op dit forum weet wat dit zou kunnen zijn... Misschien de rand van een fossiele schelp? Het lijkt me in elk geval niet natuurlijk, en eerder iets biologisch - dat wel.
Met vriendelijke groeten,
Alexander.
'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Zeer waarschijnlijk betreft het hier een natuurlijk afgesneden stukje sponswand van een zeer algemene hexactinellide Krijt-spons: Ventriculites
Time fades away (Neil Young)
Ik had Cave man verwacht in deze, maar ik zie er toch randplaatjes in van bijvoorbeeld:
asteroidae Een voorbeeld hier :Calliderma smithae (Forbes, 1848) https://i0.wp.com/www.chalk.discovering ... mithae.jpg
asteroidae Een voorbeeld hier :Calliderma smithae (Forbes, 1848) https://i0.wp.com/www.chalk.discovering ... mithae.jpg
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times

Even rust bij de wedstrijd

Ik dacht zelf eerst ook aan iets van een zeelelie of zeester, maar dan zouden de calcitische blokjes meer massief zijn. Ondanks de niet erg duidelijke foto's is steeds een soort 'inkeping' te zien. Het zou bovendien erg toevallig zijn als de gebogen vorm van de buitenkant van deze rolvuursteen precies de vorm van een zeeleliesteel of de rand van een zeester volgt. Daarom opteer ik voor een stukje sponswand met afwisselend in- en uitstroomopeningen.
Nu de 2e helft....kom op Rode Duivels!
PS: 3-2! wat een wedstrijd!!!!!
[Bewerkt door Spongebob op 02-07-2018 om 21:01 NL]
Time fades away (Neil Young)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Misschien de steen een beetje nat maken en dan nog een close-up maken.
Groeten,
Oliver
Groeten,
Oliver