Vondsten haute-marne
-
Vondsten haute-marne

Hallo allemaal,
Wij zijn op vakantie in haute-marne frankrijk
En hebben daar in de heuvels een aantal fossielen gevonden:)
Kan iemand ons meer vertellen over de soorten die we hebben gevonden en uit welke periode? We zijn namelijk benieuwd of er mogelijk nog iets anders interessants te vinden is want er is genoeg.
Gr Floris en April
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Vondsten haute-marne
Beste Floris en April,
De ouderdom van dit materiaal is waarschijnlijk Midden- tot Laat Jura (~170-150 miljoen jaar oud). Ik geloof dat er ook nog wat Onder Krijt afzettingen in die omgeving zijn (150-100 miljoen jaar oud), dus dat zou ook nog kunnen (hoewel ik gezien de vondsten eerder voor Boven Jura afzettingen zou gaan.
Kijk voor de determinaties vooral ook eens bij de vondsten van Landaville en omgeving (https://www.fossiel.net/id_system/fossi ... ndpl_id=58), daar zit veel vergelijkbaar materiaal tussen. Ik zie iig bivalven: exemplaren van Pholadomya, Plagiostoma en Pleuromya en brachiopodes: iets wat lijkt op Rhynchonella.
groet,
Johan
[Bewerkt door FossilDude op 18-07-2018 om 14:20 NL]
De ouderdom van dit materiaal is waarschijnlijk Midden- tot Laat Jura (~170-150 miljoen jaar oud). Ik geloof dat er ook nog wat Onder Krijt afzettingen in die omgeving zijn (150-100 miljoen jaar oud), dus dat zou ook nog kunnen (hoewel ik gezien de vondsten eerder voor Boven Jura afzettingen zou gaan.
Kijk voor de determinaties vooral ook eens bij de vondsten van Landaville en omgeving (https://www.fossiel.net/id_system/fossi ... ndpl_id=58), daar zit veel vergelijkbaar materiaal tussen. Ik zie iig bivalven: exemplaren van Pholadomya, Plagiostoma en Pleuromya en brachiopodes: iets wat lijkt op Rhynchonella.
groet,
Johan
[Bewerkt door FossilDude op 18-07-2018 om 14:20 NL]
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
-
Antw: Vondsten haute-marne

Dankje johan voor de snelle reactie!:)
Gisteren hebben we nog verder gezocht en daar weer veel van hetzelfde tegen gekomen. Echter zat er ook iets bij dat ons welbijzonder leek. Ik vermoed een deel van een niet opgerolde amoniet?