donker middenhands? botje op strand gevonden.
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: donker middenhands? botje op strand gevonden.
Dank voor de terugkoppeling. Het is vreemd maar nu ik er twee jaar later naar keek moest ik direct aan mens denken. Word er iets mee gedaan? Je kunt het aanmelden bij RMO. Die houden een database bij met oude menselijke vondsten. Ik zal deze topic even doorsturen.
[Bewerkt door sjaak op 28-03-2018 om 21:01 NL]
[Bewerkt door sjaak op 28-03-2018 om 21:01 NL]
Groet,
Niels
Niels
De archeoloog van het Huis van Hilde heeft de teen in bezit en gaat er vervolg aan geven. gr, Layla
Het middenvoetsbeentje is 22 mei 2018 door het Team Forensische Opsporing (Politie eenheid Den Haag) afegeven bij het NFI in Groningen.
Uitslag 13 juli 2018:
Uit het dateringsonderzoek is gebleken dat het middenvoetsbeentje toebehoord heeft aan een individu die overleden is tussen circa 781 en circa 520 voor Chr.,in de vroege ijzertijd.
Uitslag 13 juli 2018:
Uit het dateringsonderzoek is gebleken dat het middenvoetsbeentje toebehoord heeft aan een individu die overleden is tussen circa 781 en circa 520 voor Chr.,in de vroege ijzertijd.
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
supercool! Bedankt voor het delen!
Groet,
Johan
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- sjaak
- Contacteer:
Leuk te horen en dank voor de terugkoppeling!
Ik vond onlangs ook een mogelijk voetbotje van een mens, maar kreeg van het NFI te horen dat het er van de foto "te oud" uitzag voor datering. Lijkt er op dat ze het onderzoek gaan beperken tot recent materiaal.
Ik vond onlangs ook een mogelijk voetbotje van een mens, maar kreeg van het NFI te horen dat het er van de foto "te oud" uitzag voor datering. Lijkt er op dat ze het onderzoek gaan beperken tot recent materiaal.
Groet,
Niels
Niels
Dank voor je reactie! Niet ver van dit botje heb ik ook een scherf uit de ijzertijd gevonden. Waar zou deze scherf en het botje vandaan zijn gekomen? Moeilijk om de context te achterhalen vrees ik.
- sjaak
- Contacteer:
Je zou kunnen uitzoeken waar het opgespoten zand vandaan is gekomen. Dat wordt bijgehouden bv in de vergunningsaanvraag. Ik heb dat bij Hoek van Holland ooit gedaan.
Groet,
Niels
Niels