waarom?????
waarom?????
Ik heb toch geen namen genoemd ik bedoel er zijn tog geen gewonde gevallen en uh wat betekend een slotje .grrrrrrrrrr.john
[Bewerkt door john op 17-09-2006 om 18:43 NL]
[Bewerkt door john op 17-09-2006 om 18:43 NL]
Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal
dat is het helemaal
Antw: waarom?????
ik vind dat hij gelijk heeft.hij heeft niets misdaan.iedereen zoekt wel een keer waar het niet mag.ook frederik gaat wel een zoeken waar het niet mag denk maar aan vireux...
- binbinneke
- Contacteer:
Zolang het maar veilig blijft vind ook ik dat john niets misdaan heeft...hij heeft tenslotte geen namen genoemd.
gr. robin
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Waarom zou het verboden zijn in Vireux? Omdat mensen er alle reglementen aan hun laars lapten en de hele talut ondergroeven.
Waarom mag men niet in jouw tuin graven?
Waarom mag men in België geen archeologische vondsten meer met de metaaldetector opsnorren?
Waarom wil men in België zelfs paleontologische vondsten onder dezelfde wet voegen?
Waarom zijn er in België (en ook in Nederland) reeds zoveel groeves ontoegankelijk geworden voor de zoekers?
Omdat sommigen alle regels aan hun laars lapten!
En dat allemaal voor wat zeeegels en kapotte haaientanden die men ook kan vinden tijdens de zoektocht in diezelfde groeve.
Doe zo verder en je kan binnenkort je fossielen enkel nog op een beurs kopen (indien zelfs dat niet verboden wordt).
Waarom mag men niet in jouw tuin graven?
Waarom mag men in België geen archeologische vondsten meer met de metaaldetector opsnorren?
Waarom wil men in België zelfs paleontologische vondsten onder dezelfde wet voegen?
Waarom zijn er in België (en ook in Nederland) reeds zoveel groeves ontoegankelijk geworden voor de zoekers?
Omdat sommigen alle regels aan hun laars lapten!
En dat allemaal voor wat zeeegels en kapotte haaientanden die men ook kan vinden tijdens de zoektocht in diezelfde groeve.
Doe zo verder en je kan binnenkort je fossielen enkel nog op een beurs kopen (indien zelfs dat niet verboden wordt).
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik dat topic op slot heb gedaan. Onderliggende boodschap van je bericht is (zoals je zelf nadrukkelijk zegt): de regels breken loont. En daar doen we hier op het forum liever niet aan mee. Het is niet zo zeer de inhoud, wel de manier waarop. Ik zou het topic eigenlijk moeten wissen.
Nogmaals: wat mij betreft doe je wat je wil in je vrije tijd, maar dat moet je niet komen promoten vind ik. We moeten ergens de grens trekken. Voorts even goede vrienden natuurlijk.
@ Mineraal0: aan je opmerking over Vireux zou ik aanstoot nemen, als je niet zo jong was. Hoewel het niet terzake doet: ik heb nooit op de Mur des Douaniers gezocht. Verder ben ik er heel zeker van dat jij NIET weet waar ik wel of niet zoek.
Nogmaals John, overleg hierover kan via mail.
[Bewerkt door Frederik op 17-09-2006 om 19:43 NL]
Nogmaals: wat mij betreft doe je wat je wil in je vrije tijd, maar dat moet je niet komen promoten vind ik. We moeten ergens de grens trekken. Voorts even goede vrienden natuurlijk.

@ Mineraal0: aan je opmerking over Vireux zou ik aanstoot nemen, als je niet zo jong was. Hoewel het niet terzake doet: ik heb nooit op de Mur des Douaniers gezocht. Verder ben ik er heel zeker van dat jij NIET weet waar ik wel of niet zoek.
Nogmaals John, overleg hierover kan via mail.
[Bewerkt door Frederik op 17-09-2006 om 19:43 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- toothdigger
pffffffffffffffffff
krijgen we weer zo\'n discussie!
Leuk :-S
Een tip:
als je iets doet wat niet mag, niet openbaar maken, krijg alleen je maar gezeik van.
[Bewerkt door toothdigger op 17-09-2006 om 21:48 NL]
krijgen we weer zo\'n discussie!
Leuk :-S
Een tip:
als je iets doet wat niet mag, niet openbaar maken, krijg alleen je maar gezeik van.
[Bewerkt door toothdigger op 17-09-2006 om 21:48 NL]
Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
- Supergraver
Ehhhh...... zal ik reageren......, misschien een beetje hardop denken......
Ach nee, jullie weten vast wel hoe ik er over denk
@Toothdigger
Goeie tip!
Gr
Martijn
Ach nee, jullie weten vast wel hoe ik er over denk

@Toothdigger
Goeie tip!
Gr
Martijn
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Antw: waarom?????
Frederik je hebt groot gelijk. Hier sta ik helemaal achter.Frederik schreef:
Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik dat topic op slot heb gedaan. Onderliggende boodschap van je bericht is (zoals je zelf nadrukkelijk zegt): de regels breken loont. En daar doen we hier op het forum liever niet aan mee. Het is niet zo zeer de inhoud, wel de manier waarop. Ik zou het topic eigenlijk moeten wissen.
Ik vind het trouwens erg verstandig dat je de topic niet verwijdert. Zo kan iedereen er kennis van nemen dat fossiel.net afstand neemt van zulke gedragingen.
Ik vind Fossiel.net een erg leuke site en het zou mij spijten als mensen naar aanleiding van dit soort verhalen aanstoot nemen aan de site of, in het grotere geheel, aan onze mooie hobby. Dan komen we namelijk met ons allen in een verkeerd daglicht te staan.
We moeten juist werken aan een positieve uitstraling. Dat doe jij door hier een duidelijk statement neer te zetten; tot hier en niet verder.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 17-09-2006 om 22:14 NL]
Robert Mensink
John, om even alles op een rijtje te zetten;
Je gooit hiermee je eigen ruiten in,
een bankovervaller verteld ook niet, hoe groot en bijzonder zijn buit ook is, dat hij het heeft gedaan, toch?
We zijn een groep mensen met dezelfde interesses, niet met dezelfde normen en waarden, dit verwachten wij ook niet van elkaar maar nu is het probleem dat je hier wel op in gaat door middel van het vertellen en laten zien van je vondsten,
houd het de volgende keer lekker voor jezelf,
Voor *mij* zelf denk ik dat een vindplaats niet word afgesloten om niemand meer te laten kunnen graven maar vooral om het massale publiek op een afstandje te houden, door het laten zien van je vondsten wakker je mogelijk andere mensen aan en laat je zien dat je de regels makkelijk breekt,
iedereen op dit forum die vindplaatsen informatie uitwisselt beheerst over een voorbeeldpositie, voor de andere zoekers en verzamelaars, want als er 1 iemand iets bijzonders vind, dan gaan er gelijk 10 anderen op dezelfde plek zoeken.
John besef goed dat dit forum 100% toegankelijk is voor iedereen die de moeite neemt www.fossiel.net in de internetbrowser in te typen, dit is geen gesloten kring en er is dus in theorie geen beperking aan het aantal mensen dat dit te zien krijgt,
jammergenoeg is het kwaad al geschied,
persoonlijk zou ik het liefst zien dat alle berichten omtrent dit voorval worden verwijderd, hierbij vraag ik daar dan ook om uit behoud van de samenhang van dit forum,
met vriendelijke groet,
Mark.
[Bewerkt door webmaster op 08-10-2012 om 14:03 NL]
Je gooit hiermee je eigen ruiten in,
een bankovervaller verteld ook niet, hoe groot en bijzonder zijn buit ook is, dat hij het heeft gedaan, toch?
We zijn een groep mensen met dezelfde interesses, niet met dezelfde normen en waarden, dit verwachten wij ook niet van elkaar maar nu is het probleem dat je hier wel op in gaat door middel van het vertellen en laten zien van je vondsten,
houd het de volgende keer lekker voor jezelf,
Voor *mij* zelf denk ik dat een vindplaats niet word afgesloten om niemand meer te laten kunnen graven maar vooral om het massale publiek op een afstandje te houden, door het laten zien van je vondsten wakker je mogelijk andere mensen aan en laat je zien dat je de regels makkelijk breekt,
iedereen op dit forum die vindplaatsen informatie uitwisselt beheerst over een voorbeeldpositie, voor de andere zoekers en verzamelaars, want als er 1 iemand iets bijzonders vind, dan gaan er gelijk 10 anderen op dezelfde plek zoeken.
John besef goed dat dit forum 100% toegankelijk is voor iedereen die de moeite neemt www.fossiel.net in de internetbrowser in te typen, dit is geen gesloten kring en er is dus in theorie geen beperking aan het aantal mensen dat dit te zien krijgt,
jammergenoeg is het kwaad al geschied,
persoonlijk zou ik het liefst zien dat alle berichten omtrent dit voorval worden verwijderd, hierbij vraag ik daar dan ook om uit behoud van de samenhang van dit forum,
met vriendelijke groet,
Mark.
[Bewerkt door webmaster op 08-10-2012 om 14:03 NL]
- Frisian-old-age
Kort-om gesteld: Fossielnet moet de hand in eigen boezem steken en alle informatie betreffende vindplaatsen op de site verwijderen.Daarnaast dienen ook de forumleden geen enkele informatie meer te verstrekken over welke vindplaats what-so-ever.Betekend ook dat de hele foto pagina aangepast dient te worden etc ect., blijft over alleen de discussie ( onder censuur cq zelf-censuur)
Trouwens wel snel een slotje op die betreffende topic.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 17-09-2006 om 22:48 NL]
Trouwens wel snel een slotje op die betreffende topic.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 17-09-2006 om 22:48 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )