Bryozoa
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Bryozoa
Hoi Ben,
leuk, om eens wat bryozoa uit de jongere lagen te zien.
Bedankt voor het tonen.
Zoals jij weet hou ik me bezig met bryozoa uit het Laat-Krijt. Vandaar dat ik maar weinig literatuur heb over pliocene soorten.
Ik ga het toch proberen:
Foto 1: Dit is volgens mij Metrarabdotos sp. Dit genus toont heel mooie, geornamenteerde, grote ovicellen. Helaas is er op jouw foto geen te zien.
Foto 2: Volgens mij Metrarabdotos nysti (Lagaaij,1952)
Foto 3: Dit is de achterzijde van een cheilostomate kolonie zonder basale wand. Geen idee dus, om welk genus het zou kunnen gaan.
Foto 4: Geen idee. Te slecht bewaard.
Foto 5: Cellaria cf. fistulosa (Linnaeus, 1758)
Beste groeten,
Oliver
leuk, om eens wat bryozoa uit de jongere lagen te zien.
Bedankt voor het tonen.
Zoals jij weet hou ik me bezig met bryozoa uit het Laat-Krijt. Vandaar dat ik maar weinig literatuur heb over pliocene soorten.
Ik ga het toch proberen:
Foto 1: Dit is volgens mij Metrarabdotos sp. Dit genus toont heel mooie, geornamenteerde, grote ovicellen. Helaas is er op jouw foto geen te zien.
Foto 2: Volgens mij Metrarabdotos nysti (Lagaaij,1952)
Foto 3: Dit is de achterzijde van een cheilostomate kolonie zonder basale wand. Geen idee dus, om welk genus het zou kunnen gaan.
Foto 4: Geen idee. Te slecht bewaard.
Foto 5: Cellaria cf. fistulosa (Linnaeus, 1758)
Beste groeten,
Oliver
Mijn literatuur over Bryozoa gaat ook hoofdzakelijk over soorten uit het Laat-Krijt.
Ik heb wel het werk van R. Lagaaij, The pliocene bryozoa of the low countries (1952). Op basis van de informatie, die ik daarin kan vinden, ga ik volledig mee met de bevindingen van Oliver.
Beste groeten
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Beste Oliver en Lugo. Bedankt dat jullie er naar gekeken hebben. Een paar benamingen zijn nooit weg. Met krijt materiaal heb eigenlijk nooit te doen omdat Limburg te ver van Lochem ligt. Meest neus ik in Mioceen en Plioceen en dan voornamelijk Spanje. In elk geval bedankt.
Groet Ben.
Groet Ben.
0000000000