waarom?????

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
MarkW
Antw: waarom?????

Bericht door MarkW » 17 sep 2006, 23:46

Frisian Old Age, dit is een iets te rigoreuze aanpak aangezien tegenwoordig al word verteld wanneer een vindplaats niet meer bezocht mag worden.

Het is in meer dan 50% van de vindplaatsen op deze website nog toegestaan te zoeken, dus het is onzin te zeggen alle vindplaatsen info te verwijderen.

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 17 sep 2006, 23:49

Ik bewonder je enthousiasme John, maar realiseer je wat je nu doet; trek je lering en aanvaard de consequentie daar nu van.
Ik sluit me volledig aan bij Frederiks woorden. Van mij mag de thread er af.

enne Mineraal: bescheidenheid siert de mens.

<:{{{{{>

[Bewerkt door Ceraurus op 17-09-2006 om 22:51 NL]

Trilobiti Ceská Republika

Frisian-old-age
Antw: Antw: waarom?????

Bericht door Frisian-old-age » 17 sep 2006, 23:58

MarkW schreef:
Frisian Old Age, dit is een iets te rigoreuze aanpak aangezien tegenwoordig al word verteld wanneer een vindplaats niet meer bezocht mag worden.

Het is in meer dan 50% van de vindplaatsen op deze website nog toegestaan te zoeken, dus het is onzin te zeggen alle vindplaatsen info te verwijderen.

Je verwoord het goed echter wat blijkt dat men gaat zoeken ondanks het feit dat het niet toegestaan is.Meende me nog een andere discussie in het verre verleden te herinneren dat complete informatie regelrecht gekopieerd van dit forum in kopie-vorm op fossiele -en mineraal beurzen verscheen en de ophef hierover.Daar het forum steeds meer een grotere bekendheid geniet zal zij haar verantwoording in moeten nemen.

[Bewerkt door Frisian-old-age op 17-09-2006 om 23:01 NL]

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 18 sep 2006, 00:00

@John. Ik herken je enthousiasme wel een beetje, maar hou dit in \'t vervolg voor jezelf! Anderen zouden wel eens aangespoord kunnen zijn om hetzelfde te doen...

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 18 sep 2006, 00:04

somniosus schreef:
@John. Ik herken je enthousiasme wel een beetje, maar hou dit in \'t vervolg voor jezelf! Anderen zouden wel eens aangespoord kunnen zijn om hetzelfde te doen...
Ach dat is ,dacht ik, in het verleden ook al zo geweest, met het tegenwoordige resultaat.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Isis
Contacteer:

Bericht door Isis » 18 sep 2006, 00:21

MarkW schreef:
John besef goed dat dit forum 100% toegankelijk is voor iedereen die de moeite neemt www.fossiel.net in de internetbrowser in te typen, dit is geen gesloten kring en er is dus in theorie geen beperking aan het aantal mensen dat dit te zien krijgt,
Ik schat dat er veeeeeeeeeeeeeel... meer oogjes deze berichtjes lezen dan dat handjevol trouwe auteurs die volgens mij allemaal stuk voor stuk te vertrouwen zijn.

Maar die spionnen? .... mmmm ... IK, vertrouw ze niet. Daarom wissel ik delicate zaken wel via de e-mail uit met betrouwbare verzamelvrienden.

Overigens ben ik het eens met het slotje, maar zie ook de humor van Johns berichtje wel in. Soms is het gewoon leuk om iets te doen wat niet mag ....

GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

DNAtim
Contacteer:

Bericht door DNAtim » 18 sep 2006, 02:18

Volgende Poll; hoe vaak overtreed jij de regels bij het fossielen zoeken?
a: Nooit
b: 1s per maand
c: 1s per week
d: Altijd

Tim

Supergraver

Bericht door Supergraver » 18 sep 2006, 06:09

@MarkW
Het kwaad is nog niet geschied, want er is geen vindplaats genoemd.

@Age
Helemaal mee eens. Ik kom maar weer met de bekende vindplaats Mill, daar staat ook een bord \'verboden voor onbevoegden\' met artikelnummer tevens staat er ook bij dat het er heel gevaarlijk is.

Maar hoe dan ook we hebben deze discussie al een aantal keer vaker gehad, zonder oplossingen. Leg je erbij neer, hou het voor jezelf (je kan mij altijd wel een mailtje sturen :) ).

@John
Moooie vondsten.

Gr

Martijn

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: waarom?????

Bericht door Frederik » 18 sep 2006, 11:05

frisian-old-age schreef:
Meende me nog een andere discussie in het verre verleden te herinneren dat complete informatie regelrecht gekopieerd van dit forum in kopie-vorm op fossiele -en mineraal beurzen verscheen en de ophef hierover.
Dat heeft hier nu eens niets mee te maken. De ophef was over het feit dat Mr. Noot daar schoon geld mee verdiende.
Daarentegen heb je wel gelijk dat er veel info te vinden is op fossiel.net, en dat we op die manier een soort van verantwoordelijkheid te dragen hebben. Dit doen we door een duidelijk standpunt in te nemen aangaande zulke praktijken, en door een set van richtlijnen aan te bieden voor de goede verzamelpraktijk, die voor een deel zijn gebaseerd op de erecode die je onderschrijft als je je aansluit bij een vereniging als de NGV of de BVP. Het is al te gemakkelijk deze verantwoordelijkheid op onze kap te willen schuiven, terwijl deze in feite ligt bij elke fossielenzoeker.

Voorts proberen we deze filosofie ook voort te zetten in het forum door een standpunt in te nemen wanneer de zaken al te expliciet aan bod komen. Zoals nu. Maar goed, ik zie dat de meesten zich hier wel in kunnen vinden.

edit: typfoutje...

[Bewerkt door Frederik op 18-09-2006 om 17:10 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Koen

Bericht door Koen » 18 sep 2006, 11:27

Wat is die hele problematiek rond mr noot, ik kan niet volgen. Leg het mij eens uit please?
Koen

Plaats reactie