Het groot vakantie-vondsten topic
-
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Antw: Het groot vakantie-vondsten topic

Deze zomer in omgeving Bergerac op vakantie geweest maar toch een keer naar omgeving van de Medoc gegaan. Een wijngaard was net (ik denk vorig jaar) aangeplant. op de kopakkers gezocht en het koste geen moeite om de nodige zee-egels (volgens mij op één na allemaal Echinolampas ovalis) te vinden, maar het koste wel moeite om een hele te vinden. De schoonmaak moet nog plaats vinden maar dat is een winteractiviteit.
Koekenbakkers zonder fratsen
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 305 times
- Contacteer:

Steenkern van een Salenia, waarschijnlijk antophora of bonnicenti.
Gevonden in een rolkeitje in n grindgat in Noord Limburg.
Uiterst zeldzaam, dus ik ben er heel blij mee!
[Bewerkt door Caveman op 29-08-2018 om 17:24 NL]
To share or not to share, that's the question!
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 634 times

Omdat mijn medereizigers niet zo van het ellenlange fossielen zoeken zijn, hebben we ook o.a. een uitstapje naar Boulogne gemaakt: eerst op bezoek bij Napoleon in Wimille, daarna de oude citadel met de Dom. Een bezoek aan Nausicaa, het aquarium, moesten we uit ons hoofd zetten vanwege de enorme rijen die voor de kassa stonden te wachten tot achterin het parkje. Op de terugweg langs de kust kon ik niet zomaar voorbij aan een kleine fossielenbeurs in Audresselles.....
Time fades away (Neil Young)
- Spongebob

Helaas was er (zoals vaak) veel bling-bling. Ik had gehoopt op locale verzamelaars met fossielen uit de Boulonnais. Die waren er nauwelijks. Met m'n mobiel heb ik snel enkele foto's gemaakt bij één aanbieder, totdat die iets minder vriendelijk ging kijken. De prijs voor die prachtige, grote ammoniet uit Wimereux was me iets te gortig......€ 1790,-

[Bewerkt door Spongebob op 01-09-2018 om 20:25 NL]
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Ik ben ook wel eens op die beurs geweest. Vlak naast een camping toch?
Die CBN ammonieten zijn bekend en ook die Ichthyosaurus wervels en gastropode zijn typisch voor daar.
Bij Wimereux vindt je ammonieten meestal niet compleet en het moet een heidens karwei zijn geweest om ze zo mooi te prepareren. Het is een hoop geld, maar ik geloof graag dat er veel tijd in heeft gezeten. Volgens mij heb ik een van die ammonieten op de Facebook pagina van een lokale verzamelaar gezien.
[Bewerkt door sjaak op 01-09-2018 om 19:20 NL]
Die CBN ammonieten zijn bekend en ook die Ichthyosaurus wervels en gastropode zijn typisch voor daar.
Bij Wimereux vindt je ammonieten meestal niet compleet en het moet een heidens karwei zijn geweest om ze zo mooi te prepareren. Het is een hoop geld, maar ik geloof graag dat er veel tijd in heeft gezeten. Volgens mij heb ik een van die ammonieten op de Facebook pagina van een lokale verzamelaar gezien.
[Bewerkt door sjaak op 01-09-2018 om 19:20 NL]
Groet,
Niels
Niels
- Spongebob
Ja vlak naast een camping.
De ammoniet is één van de mooiste die ik ooit heb gezien.
Ik begrijp de prijs wel. Er zullen ongelooflijk veel uren gestoken zijn in de preparatie. Echt een topstuk.
De ammoniet is één van de mooiste die ik ooit heb gezien.
Ik begrijp de prijs wel. Er zullen ongelooflijk veel uren gestoken zijn in de preparatie. Echt een topstuk.
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Het groot vakantie-vondsten topic
Ik ben ook op deze beurs geweest en vond de aanbieder met de fossielen uit de Boulonnais vriendelijk. Ik heb met hem gepraat - hoewel ik bijna geen Frans kan sprekenSpongebob schreef:
Ik had gehoopt op locale verzamelaars met fossielen uit de Boulonnais. Die waren er nauwelijks. Met m'n mobiel heb ik snel enkele foto's gemaakt bij één aanbieder, totdat die iets minder vriendelijk ging kijken.
[Bewerkt door Spongebob op 01-09-2018 om 20:25 NL]

- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Heel mooi die zeesterren. Ik denk dat ik weet waar deze vandaan komen maar het vergt deskundigheid om ze te bergen. Ik hoop er ook ooit eens een te vinden.
Groet,
Niels
Niels