Ufo, Holtwick
-
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 95 times
Ufo, Holtwick

Goedemiddag, eergisteren een dagje braaf aan het spelen geweest in Holtwick en Coesfeld. Geen spectaculaire vondsten maar wel een leuke vangst. Naast belemnieten een aantal Gryphea's en nog wat schelpjes die ik nog niet thuis kan brengen.
Ik ben wat krijt aan het weghalen van bovenstaand stuk. Ik kom niet verder als een gastropode. Ziet iemand hier iets bekends in? Het zou lekker zijn als ik weet met wat voor vorm ik rekening moet houden met verder uitwerken.
Groeten, Jeroen
-
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 95 times
Antw: Ufo, Holtwick

Nig een foto. De foto's heb ik ingezoomd gemaakt door de loep waaronder ik aan het uitwerken ben. Lengte ven de twee "windingen" is ca. 3 cm. Grootste is ca. 2 cm breed.
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Antw: Ufo, Holtwick
Zijn we elkaar bijna tegengekomen. Afgelopen zaterdag wilde ik als bonus nog wel even langs Holtwick, maar mijn medepassagiers hadden al genoeg energie verbruikt.Jkeijzer schreef:
Goedemiddag, eergisteren een dagje braaf aan het spelen geweest in Holtwick en Coesfeld.
Gryphea's komen volgens mij niet voor in het Campaan van Holtwick. Ik denk dat het 'Ostrea's' zijn. Oude naam trouwens.Jkeijzer schreef:.... een aantal Gryphea's
Kijk eens bij Hyotissa of beter Pycnodonte vesicularis...ik ga (weer) voetbal kijken.
[Bewerkt door Spongebob op 23-10-2018 om 20:57 NL]
Time fades away (Neil Young)