waarom?????

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:
Antw: waarom?????

Bericht door Stijn » 18 sep 2006, 11:29

Ik kan me alleen maar bij Frederik aansluiten!
Ik hou m’n hart vast wanneer de eigenaar of uitbater van de (niet genoemde) groeve eens zijn naam intikt op google en bij de tientallen posts op het forum terechtkomt, merkt dat ie voor dat weekend geen toelating had gegeven, en wat dan? Dan is het dus letterlijk gedaan met fossielen zoeken daar, ook voor diegenen die steeds mooitjes hun toelating aanvragen!
Het is niet omdat het een forum is dat je de gedragsregels en voornamelijk Erecode aan je laars moet lappen! Hier baal ik dus echt van, niet omdat het niet legaal is, maar omdat je anderen schade berokkent, waaronder ook mensen die niets of niets met jou gedrag te maken willen hebben.

mvg, stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: waarom?????

Bericht door Frederik » 18 sep 2006, 12:01

koen schreef:
Wat is die hele problematiek rond mr noot, ik kan niet volgen. Leg het mij eens uit please?
Koen
Mailtje komt eraan Koen!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 18 sep 2006, 17:53

@frederik,ok ik wist niet dat je niet bij de muur hebt gezocht want daar mocht het niet,hiervoor sorry..
maar ik denk dat de redenen zijn waarom men een groeve sluit niet alleen aan de bezoekers ligt hoor,de eigenaars weten ook dat de zoekers soms volledig niet beschermd zijn en de regels aan hun laars lappen en daardoor er gewonden vallen:ze sluiten hun groeve al op voorhand...terwijl andere mensen de regels respecteren maar dan niet kunnen zoeken.dit vind ik eigenlijk heel jammer.zo is het dat je voor sommige groeves vergunningen moet kopen og lid zijn van een club dat vind ik eigenlijk heel stom want ik me niet aansluiten in een club in het buitenland om 1 keertje te zoeken.
enfin,ik denk da dit al genoeg is..
groetjes
g.

[Bewerkt door mineraal0 op 18-09-2006 om 16:54 NL]

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 18 sep 2006, 18:23

mineraal0 schreef:
@frederik,ok ik wist niet dat je niet bij de muur hebt gezocht want daar mocht het niet,hiervoor sorry..
Tja...
mineraal0 schreef:
maar ik denk dat de redenen zijn waarom men een groeve sluit niet alleen aan de bezoekers ligt hoor,
niet alleen, maar meestal is het wel zo. Zo zijn er tientallen voorbeelden. Situaties waar een gedoogbeleid gehanteerd wordt (zoals in Mill) zijn heerlijk, maar zo\'n situatie is vaak fragiel. Wanneer er eens iets gebeurt dat niet door de beugel kan gaat de boel dicht voor iedereen.

Maar daar gaat het hier niet over. Het gaat hier over het promoten van \'wangedrag\' (duur woord voor iets wat we bijna allemaal wel eens in meer of mindere mate, en al dan niet bewust, doen) op het forum. Not done. Punt andere lijn.

something (TH Huxley)

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 18 sep 2006, 23:55

*klop*klop* - er is nog zoiets als een deontologische code hé... toen ik me aansloot bijt Nautilus/Raad van Aardwetenschappen ga je sowieso akkoord met bovengenoemde deontologische code... da\'s wederzijds respect, maw een beetje geven en een beetje krijgen.

Lees maar eens:
http://www.acam.be/host/raw/code.html

Z.

The earth has music for those who listen.

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 19 sep 2006, 17:39

oh ja,
en sorry hoor maar ik vind het erg dat jullie allemaal john zitten af te breken...
jullie zijn toch volwassen!hij mocht het misschien niet doen maar hij toonde alleen wat hij gevonden heeft.zit die arme man toch niet af te breken!soory hoor maar zoiets maakt mij kwaad....

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 19 sep 2006, 18:11

mineraal0 schreef:
oh ja,
en sorry hoor maar ik vind het erg dat jullie allemaal john zitten af te breken...
jullie zijn toch volwassen!hij mocht het misschien niet doen maar hij toonde alleen wat hij gevonden heeft.zit die arme man toch niet af te breken!soory hoor maar zoiets maakt mij kwaad....
Mineraal0,

lees eens wat frederik schreef... ik denk niet dat John werd afgebroken, enkel het idee dat er bepaalde dingen gepromoot werden die niet aanvaard worden.

Z.

The earth has music for those who listen.

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 19 sep 2006, 18:21

wie zeg dat ik het over frederik heb?bekijk de hele discussie eens .er staan andere dingen in die ik niet zo vriendelijk vind.

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 19 sep 2006, 18:28

Je mag ze altijd opsommen. Ik vind dat iedereen hier redelijk braaf is gebleven. De enige die hier over de schreef is gegaan, ben jij in je eerste postje. Maar daar heb je sorry voor gezegd.
Kan je dit nu ook laten rusten aub?

something (TH Huxley)

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 19 sep 2006, 18:29

ok dit gaat nog uit de hand lopen anders...

Plaats reactie