Top 3
- knaapjvd
- Senior Lid
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Antw: Antw: Top 3
Fair enough, het is jouw initiatief, jouw regels.sjaak schreef:
Een sympathiek idee, maar ik begin er niet aan. Moet wel leuk en toegankelijk blijven.
Groeten,
Joost
Joost
Antw: Top 3

Goed idee en tevens de mogelijkheid om naast mijn top 3 op de FB pagina van de WPZ nóg een mooie top 3 te kunnen plaatsen

Groet,
Dick
Mooie jaarwisseling!
[Bewerkt door zandmotor op 29-12-2018 om 08:22 NL]
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:

OP FB heb ik mij beperkt tot Pleistocene strandvondsten en hier tot het late Jura uit de Boulonnais:
1. tand plesiosaurus (zoals gevonden)
2. 3 geassocieerde wervels ichthyosaurus (ophthalmosaurus) met ribfragmenten en doornuitsteeksel
3. mooie zee-egel met een aantal bijbehorende stekels
Iedereen fijne jaarwisseling en goed vondsten!
Groet,
Niels
Niels
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times

Oh we zijn al begonnen.

Foto 1 is een haaientand in glauciniet zandsteen, uit het zwin.
Foto 2,3 is een galeocerdo latidens of physogaleus sp. Ik ben er nog niet helemaal uit. Zwin.
Foto 4,5 is een cosmopolitodus hastalis uit het zwin deze is nu mijn op 1 na grootste haaientand in mijn collectie zelfgevonden als je mijn broertje zijn haaientand niet meerekent. Ook uit het zwin.
Ik ben benieuwd wat de anderen laten zien!:D
Met vriendelijke groet.
Nick.
[Bewerkt door Dino15 op 29-12-2018 om 09:30 NL]
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

Een moeilijke....
Mijn 3 topvondsten van afgelopen jaar:
2 Pterosaur tanden van Isle of Wight
En een associatie van 4 Ichthyosaurus wervels uit de boulonnais die ik nog moet verderpreppen.
Een fijn eindejaar toegewenst!
Natalie
[Bewerkt door Gianno op 30-12-2018 om 15:19 NL]
Wie zoekt,die vindt
- sjaak
- Contacteer:
Mooi die wervels, om maar te zwijgen over die tandjes!
Het is lastig te prepareren maar over het algemeen werk ik liever met het grijze gesteente van de Boulonnais dan het gele, waarin de botten erg broos bewaard zijn. Zie mijn ichthyowervels hierboven.
Hoe onderscheid je de pterosaurus tanden eigenlijk van bijvoorbeeld plesiosaurus of tanden van andere reptielen?
Het is lastig te prepareren maar over het algemeen werk ik liever met het grijze gesteente van de Boulonnais dan het gele, waarin de botten erg broos bewaard zijn. Zie mijn ichthyowervels hierboven.
Hoe onderscheid je de pterosaurus tanden eigenlijk van bijvoorbeeld plesiosaurus of tanden van andere reptielen?
Groet,
Niels
Niels
Antw: Antw: Top 3
sjaak schreef:
Mooi die wervels, om maar te zwijgen over die tandjes!
Dank je wel, Sjaak. Uw vondsten zijn ook wel spectaculair!
Het is inderdaad niet simpel zonder de nodige kennis om deze op naam te brengen.
De tanden zijn gedetermineerd geweest door een lokaal museum met de nodige kennis hierover.
Die wervels zijn een werk van lange duur, geen makkelijk gesteente op te preppen en het verschil tussen matrix en bot zo moeilijk te zien. Alle tips zijn welkom....
Natalie
Wie zoekt,die vindt
- andersschinkel
Hoi,
Dit jaar heb ik wat minder tijd gehad voor de fossielen, dus is het ook iets gemakkelijker kiezen. Ik heb wel een paar mooie mesolithische klingen gevonden afgelopen jaar, maar beperk me tot de fossielen: 1) een hielbeen van (hoogstwaarschijnlijk) het luipaard, Panthera pardus spelaea (MV2); 2) een lendenwervel van een wolharige mammoet (ZM); 3) een sprongbeen van een ree (MV2).
Een heel goed nieuw jaar gewenst allemaal!
Anders
- sjaak
- Contacteer:
Prachtig, dat hielbeen!
@Nathalie: moeilijk te zeggen omdat het heel erg van het gesteente afhangt, soms helpt een tandartskrabber en een tandenborstel. Soms een klein hamertje en beiteltje. Als je geluk hebt breekt het dan net langs het fossiel. ik ben nu bezig met
de luchtdrukbeitel maar dat geeft een wisselend resultaat. Heb daar nog geen goede manier in gevonden.
@Nathalie: moeilijk te zeggen omdat het heel erg van het gesteente afhangt, soms helpt een tandartskrabber en een tandenborstel. Soms een klein hamertje en beiteltje. Als je geluk hebt breekt het dan net langs het fossiel. ik ben nu bezig met
de luchtdrukbeitel maar dat geeft een wisselend resultaat. Heb daar nog geen goede manier in gevonden.
Groet,
Niels
Niels
Niels,
Tot nu toe met een tandartskrabber en tandenborstel gewerkt. Het gaat vooruit maar traagjes.
Grts Natalie
Tot nu toe met een tandartskrabber en tandenborstel gewerkt. Het gaat vooruit maar traagjes.
Grts Natalie
Wie zoekt,die vindt