Menselijke tanden ?
Menselijke tanden ?

Bij het uitpakken van de collectie die ik enkele dagen geleden heb overgenomen kom ik nu wel vaak dingen tegen die ik niet kan plaatsen, gelukkig hebben jullie me al goed geholpen met eerdere stukken.
Daarstraks trof ik tussen de collectie deze tanden aan, het is een kiesje en een snijtand.
Geen papiertje of iets dergelijks bij alleen een nummer dat iemand ooit op de snijtand heeft geschreven. Het enige wat ik weet is dat deze tanden tussen een deel materiaal zaten dat blijkbaar afkomstig is uit Luik. Maar wanneer verzameld en vanwaar precies heb ik geen idee.
Ik heb nu wel al iets geleerd van tanden maar deze kan ik niet plaatsen, vandaar de vraag, zouden dit menselijke tanden kunnen zijn ? Ze horen precies wel bij elkaar gezien patina en verkleuringen aan de wortels. Ik hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn. Alvast dank voor reacties.
Met vriendelijke groeten,
Dirk
If the knowledge of the mind can't be felt by the heart, wisdom
shall not be granted...
shall not be granted...
-
- Been thanked: 11 times
Antw: Menselijke tanden ?
Hoi Dirk,
Op basis van je foto's kun je denk ik gerust zijn. Wel zoogdier maar niwt menselijk.
Grtzzz,
Vuursteentje
Op basis van je foto's kun je denk ik gerust zijn. Wel zoogdier maar niwt menselijk.
Grtzzz,
Vuursteentje
Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.
Dirk,toen ik bij uw post Luik zag staan ging er bij mij een lichtje branden.Een 30 tal jaren terug ging ik in een grot in de buurt van Luik zoeken achter vuurstenen werktuigen.Beenderen en tanden was bijvangst.Ik heb daar ook nog een deel van.Zal in de toekomst eens kijken wat daar in zit.
Theo
Dankjewel Vuursteentje,
nu had ik het misschien niet erg gevonden, al heel veel artefacten gevonden maar nog nooit een menselijke rest, wel interessant maar eigenlijk toch een beetje luguber eigenlijk dus oef
Hallo Theo, dat is lang geleden.(een lang verhaal hoor) Als je eens tijd hebt om die vondsten eens te laten zien daar ben ik wel benieuwd naar
met vriendelijke groeten,
Dirk
nu had ik het misschien niet erg gevonden, al heel veel artefacten gevonden maar nog nooit een menselijke rest, wel interessant maar eigenlijk toch een beetje luguber eigenlijk dus oef

Hallo Theo, dat is lang geleden.(een lang verhaal hoor) Als je eens tijd hebt om die vondsten eens te laten zien daar ben ik wel benieuwd naar

met vriendelijke groeten,
Dirk
If the knowledge of the mind can't be felt by the heart, wisdom
shall not be granted...
shall not be granted...