Mammoet en meer , aanrader !!
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Mammoet en meer , aanrader !!

Hallo afgelopen zondag in beneden leeuwen geweest ,
In het twee stromen museum het is een streekmuseum
dit en veel andere mooie stukken gefotografeerd
dit stuk geeft een mooi inkijkje van de kies en de kies opbouw veel ,of alle stukken komen van zandwinning.
zie foto
Leuk om alles te zien ,ook een nagenoeg complete samengestelde mammoet ,ik zag dat alleen twee teen kootjes miste en het rechter hielbeen. ( Google maar eens op twee stromen museum )
Heel het museum is de moeite waard oude gebruiksvoorwerpen voorwerpen 18 e en 19e eeuw . Maar ook steentijd materiaal
Schedel neanderthaler vuursteen ,gewei bijlen ,kaken beer ,kaak neushoorn, hyena wisent , enz enz .
Entree is maar 6 EU .echt een aanrader.
Gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 08-01-2019 om 21:02 NL]
[Bewerkt door Optimo op 08-01-2019 om 21:07 NL]
[Bewerkt door Optimo op 09-01-2019 om 20:00 NL]
[Bewerkt door Optimo op 09-01-2019 om 20:01 NL]
Antw: Mammoet en meer , aanrader !!
Ziet er mooi uit Huug. Bedankt voor de tip. Ga ik zeker eens kijken.
groet
Dick
groet
Dick
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Mammoet en meer , aanrader !!
ja Dick pleistocene is maar
een afdeling ,plus de mammoet die is echt mooi .
al met al heb ik er toch een kleine twee uur rond gelopen ,zoals gezegd ook veel van eind 18 e en begin 19 e eeuw te zien
ook veel foto's van vroeger oude kruideniers winkel opstelling , gereedschap klederdracht enz enz , verder een opstelling ,hoe men toen der tijd een gat in bv een gewei bijl , of vuurstenen bijl konden maken , of een sikkel met vuursteen en messen er in vast gezet ,al de ruimtes zijn interessant ,ook mooi !!! "maar ja de botten he dat trekt toch meer,paarden schedel ,wisent enz ,enz
ook zeker ideaal daar om mooie detail fotos van het pleistocene gedeelte te maken .
( nog een leuk detail , er werd mij daar verteld dat de botten door iemand die bij de zand winning betrokken was de botten mee nam naar huis , en de baas na verloop van tijd eens vroeg verzamel je de botten nog steeds ,en na een bevestigend antwoord, ,wist zijn baas te vertellen ik heb nog twee zandzuigers daar komen ook botten met mee ,ben je daar ook in ge interesseert ,
zo doende werd er een kerk gebouw vol verzameld ,met van alles ).
gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 09-01-2019 om 23:36 NL]
[Bewerkt door Optimo op 09-01-2019 om 23:52 NL]
[Bewerkt door Optimo op 09-01-2019 om 23:57 NL]
een afdeling ,plus de mammoet die is echt mooi .
al met al heb ik er toch een kleine twee uur rond gelopen ,zoals gezegd ook veel van eind 18 e en begin 19 e eeuw te zien
ook veel foto's van vroeger oude kruideniers winkel opstelling , gereedschap klederdracht enz enz , verder een opstelling ,hoe men toen der tijd een gat in bv een gewei bijl , of vuurstenen bijl konden maken , of een sikkel met vuursteen en messen er in vast gezet ,al de ruimtes zijn interessant ,ook mooi !!! "maar ja de botten he dat trekt toch meer,paarden schedel ,wisent enz ,enz
ook zeker ideaal daar om mooie detail fotos van het pleistocene gedeelte te maken .
( nog een leuk detail , er werd mij daar verteld dat de botten door iemand die bij de zand winning betrokken was de botten mee nam naar huis , en de baas na verloop van tijd eens vroeg verzamel je de botten nog steeds ,en na een bevestigend antwoord, ,wist zijn baas te vertellen ik heb nog twee zandzuigers daar komen ook botten met mee ,ben je daar ook in ge interesseert ,
zo doende werd er een kerk gebouw vol verzameld ,met van alles ).
gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 09-01-2019 om 23:36 NL]
[Bewerkt door Optimo op 09-01-2019 om 23:52 NL]
[Bewerkt door Optimo op 09-01-2019 om 23:57 NL]