Nog een raadsel
Nog een raadsel
Hallo, ik ben de boel op orde aan het brengen en vond nog twee dingetjes die nog geen naam hebben. Ze zijn afkomstig uit een Pliocene laag op een diepte van ca. 40-45m in de gem.Lochem(Achterhoek) .
De eerste twee foto,s zijn een voorwerp en twee andere ook.
Het lijkt me dat ze ergens aan vast gezeten hebben op een huid of een schild oid. Wie zou het me kunnen vertellen ?
Groet,Ben.
0000000000
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Nog een raadsel
Hoi Ben,
ik herken niet direct een fossiel. Op eerste zicht dacht ik bij het eerste stuk aan een septarie.
Groeten,
Oliver
ik herken niet direct een fossiel. Op eerste zicht dacht ik bij het eerste stuk aan een septarie.
Groeten,
Oliver
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times

Hoi Ben,
De eerste is volgens mij de binnenopvulling/steenkern van een schelpachtige. De 'kanalen' zijn veroorzaakt door een wurm die zich na het afsterven van het schelpdier heeft tegoed gedaan aan de organische resten in het sediment. Ik heb vorige week ook zoiets gevonden.
Groeten, Tom
Time fades away (Neil Young)
hallo Oliver dank voor je antwoord. Dit zou kunnen ik hou het in mijn achterhoofd.
Groet Ben.
Groet Ben.
0000000000
Hallo Tom, leuk dat jij ook zo iets vond. Het is aannemelijk dat wat jij over een schelp denkt, worm gangen zie je wel vaker maar dat ze in een steenkern zitten heb ik nog nooit gezien. Ik zet jou idee op mijn lijstje. Bedankt.
Groet Ben.
Groet Ben.
0000000000