Nautilus snavel? Zwin.
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Antw: Nautilus snavel? Zwin.
Zwarte polder heb ik nooit echt serieus gezocht en alleen een viswerveltje gevonden, cadzand heb ik maar een keer gezocht maar daar heb ik dit toen ook niet gevonden, dan blijven alleen kaloot en het zwin over. Maar ik ben er echt van overtuigd dat ik het op het zwin gevonden heb.
Nick.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

Wat een joekel!
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Dino15
Ik neem hem ook nog mee naar paleotime Harderwijk, voor iedereen die hem wil zien in het echt.
Nick.
Nick.
still no succes.
still no succes.

- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Nautilus snavel? Zwin.
Als het tussen het Zwin en de Kaloot gaan, lijkt het mij inderdaad het meest waarschijnlijke dat het ding uit het Zwin komt ja. Gelukkig lijkt is de vondst dus nog met enige waarschijnlijkheid terug te brengen naar de vindplaats. Ik hoop wel dat je in het vervolg voorzichtiger bent met het 'mengen' van vondsten van verschillende vindplaatsen!Dino15 schreef:
Zwarte polder heb ik nooit echt serieus gezocht en alleen een viswerveltje gevonden, cadzand heb ik maar een keer gezocht maar daar heb ik dit toen ook niet gevonden, dan blijven alleen kaloot en het zwin over. Maar ik ben er echt van overtuigd dat ik het op het zwin gevonden heb.
Nick.
Prachtige vondst in ieder geval.
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- Dino15
Antw: Antw: Antw: Nautilus snavel? Zwin.
Dat doe ik zeker, sinds een jaar sorteer ik alles op vindplaats. Ik heb nu lades en schroevendoosjes met fossielen uit zandmotor, kaloot, maasvlakte, zwin, mill en groeve 't rooth dus alles wat ik vanaf toen allemaal heb gevonden gaat meteen bij de correcte vindplaats. De beste vondsten gaan trouwens wel in de vitrine. Ik wist alleen niet in eerste instantie of dit voorwerpje van enige waarde was ik vondt het een leuke vorm hebben. Nu weet ik dat het wel degelijk een waarde heeft en ik ga de volgende keer als ik weer iets bijzonders vindt meteen goed sorteren op vindplaats.Fossildude schreef:Als het tussen het Zwin en de Kaloot gaan, lijkt het mij inderdaad het meest waarschijnlijke dat het ding uit het Zwin komt ja. Gelukkig lijkt is de vondst dus nog met enige waarschijnlijkheid terug te brengen naar de vindplaats. Ik hoop wel dat je in het vervolg voorzichtiger bent met het 'mengen' van vondsten van verschillende vindplaatsen!Dino15 schreef:
Nick.
Prachtige vondst in ieder geval.
Groet,
Johan
still no succes.
still no succes.

- FossilDude
- Administrator
- Contacteer:
Top! Kom vooral ook even langs de Fossiel.net stand in Harderwijk. Dan kan ik 'm ook even in het echt bekijken.
Groet,
Johan
Groet,
Johan
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo iedereen,volgens mij heeft dit niets te maken met een Nautilus,het is een slotfragment van een oesterachtige.
GR Pascal
GR Pascal
strandjutters
- FossilDude
- Administrator
- Contacteer:
Antw: Antw: Nautilus snavel? Zwin.
Hoi Pascal, ik denk dat je je hier vergist hoor. Google maar een op "rhyncolites".strandjutters schreef:
Hallo iedereen,volgens mij heeft dit niets te maken met een Nautilus,het is een slotfragment van een oesterachtige.
GR Pascal
Groet
Johan
- Dino15

De vondst heeft een plekje in een van de lades gekregen compleet met bijlage van soort vondst tot ouderdom tot vindplaats en zelfs een opmerking over de vondst. In eerste instantie had ik de ryncholiet in de vitrine gelegd voor display maar zo is hij beter gedocumenteerd.
Mvg.
Nick.
still no succes.
still no succes.