3 botjes en 1 vreemd stukje van De Kaloot
- perfectjumpz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 58 times
3 botjes en 1 vreemd stukje van De Kaloot

Hallo,
Ik ben vorige week zaterdag richting De Kaloot gegaan. Hier heb ik volgens mij 3 botjes gevonden en 1 stukje met allemaal poriën wat ik niet helemaal kan plaatsen.
Ik had op internet gelezen dat hier ook regelmatig botjes van schapen worden gevonden. Nu zat ik op het internet te zoeken en kwam ik uit op een spaakbeen van een geit of schaap voor foto 1 en 2. In het begin vond ik stukje 2 ook op hout lijken, maar denk dat het geen hout is.
Foto 3 lijkt mij een recent botje aangezien ik het bovenaan de Duin vond tussen de grote stenen. Nu was ik wel benieuwd wat dit zou kunnen zijn.
In het begin dacht ik dat foto 4 een stukje van een bot was, maar ik zie nu wel duidelijke poriën zitten. Het is mij niet helemaal duidelijk wat dit zou kunnen zijn.
Hebben jullie misschien een determinatie voor deze stukken?
Alvast bedankt!
Jelle
Antw: 3 botjes en 1 vreemd stukje van De Kaloot
Foto 1 en 2 vind ik lastig te beoordelen op basis van deze foto's. Foto 1 lijkt een beetje op een bekken fragment. Beide zijn hol en klein waardoor vogel een optie is.
Foto 3 humerus hoenderachtige (kippen vleugel).
Foto 4 is een epifyse; een deel van een gewricht van een jong dier. De gaatjes structuur is trouwens wat je over houd als de buitenkant van het bot weg gesleten is (voor opslag van vet en productie van bloedcellen).
Foto 3 humerus hoenderachtige (kippen vleugel).
Foto 4 is een epifyse; een deel van een gewricht van een jong dier. De gaatjes structuur is trouwens wat je over houd als de buitenkant van het bot weg gesleten is (voor opslag van vet en productie van bloedcellen).
Marine mammals, dolphinately awesome
- perfectjumpz
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 58 times
Antw: 3 botjes en 1 vreemd stukje van De Kaloot
Oke, bedankt voor de informatie. Hier kan ik zeker wat mee.