Gevonden steen, vorm speerpunt, met fossiel?
-
Gevonden steen, vorm speerpunt, met fossiel?

Hoi allemaal,
Ik ben hier niet heel actief, maar werd vandaag doorverwezen door Walter Langendoen naar hier. Hij zag er geen speerpunt in, maar wel een stukje plantaardigs.
Op facebook had ik bovenstaande foto's geplaatst of iemand mij kon vertellen wat dit voor steen is. Deze is namelijk gevonden onder het zoeken met een metaaldetector, hij sprong in het oog door de vorm
Maar eenmaal thuis zag ik er een stukje print in

De steen is gevonden op een stuk landbouwgrond tussen Smilde en Hoogersmilde langs het Oranjekanaal.
Kan iemand mij meer vertellen over deze steen

- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
-
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Antw: Gevonden steen, vorm speerpunt, met fossiel?
Inderdaad en ik denk dat je Walter hebt horen vertellen over mosdiertjes. Die hebben echter, behalve hun naam, niets plantaardigs.hubertus68 schreef:
Dit is voor mij een stuk vuursteen.
Leuk trouwens dat je zoekt op de oude 'jachtvelden' van Tjerk Vermaning; begrijpelijk dat je aan een pijlpunt dacht.
Time fades away (Neil Young)
-
Hij zei dat hij iets plantaardigs denkt te zien, verder geen dingen specifiek benoemt. Maar hij vind t ook lastig van een plaatje te beoordelen. Vandaar dat ik t ook hier vraag. Het is wel een mooie steen
Klopt zeker
Ben vorig jaar nog naar een voorstelling over zijn leven en zoektochten geweest. Was erg leuk
als (nieuwe) inwoner van Smilde moet je dat toch wel kennen 
Klopt zeker
Ben vorig jaar nog naar een voorstelling over zijn leven en zoektochten geweest. Was erg leuk

- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Ja, er zit gruis in dat o.a. uit mosdiertjes (bryozoa) bestaat. Maar deze zijn vanwegens de ongunstige bewaring niet op naam te brengen.
Groeten,
Oliver
Groeten,
Oliver