Aanwinsten paleotime Harderwijk.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Aanwinsten paleotime Harderwijk.

Bericht door Dino15 » 09 mar 2019, 18:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo, ik ben vandaag naar paleotime Harderwijk geweest. Daar heb ik mijn nautilus snavel getoond aan johan vellekoop, en een hoop vondsten laten determineren. O.a. Een haaientandje waarvan ik twijfelde tussen physogaleus latus en galeocerdo latidens bleek toch een latus te zijn, een hielbeen van een hertje en reuzenbever, een kiesje van een woelmuis, een zwinwachters spons. Verder heb ik nog een setje hemipristis serra uit usa lee creek north carolina aangekocht, een spirifer uit barvaux sur ourthe aangekocht, een ammoniet uit Madagascar aangekocht, een determinatie kaart fossiele schelpen van de maasvlakte 2 en een goede vergrootglas. Met het vergrootglas heb ik nog een foto gemaakt van een heel klein maar gaaf zelfgevonden haaientandje (zie bovenste foto.) uit het zwin waar ik tot vandaag geen goede foto van heb kunnen maken, verder heb ik nog een foto gemaakt met het vergrootglas van een haaientandje in de matrix ook uit het zwin en zelfgevonden (zie onderste foto.) een hele leuke en gezellige dag en ik heb een hoop forum leden in het echt ontmoet, o.a. Johan vellekoop, smaug, Herman zevenberg, bram langeveld. Mijn vader is ook mee geweest en hij heeft lekker een kop koffie gedronken.

Mvg.

Nick.

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: Aanwinsten paleotime Harderwijk.

Bericht door phil » 09 mar 2019, 19:25

de ammoniet is Aioloceras besairei (albiaan)

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Bericht door tandenzoeker » 09 mar 2019, 21:00

Afbeelding

Mesacanthus pusillus uit het Midden Devoon van Schotland. Het visje meet ongeveer 3cm.

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

Jasper den Otter
Has thanked: 110 times
Been thanked: 144 times
Contacteer:

Bericht door Jasper den Otter » 09 mar 2019, 22:19

Hallo ik was er ook ik had gekocht: een grote walviswervel(±30cm),2 potvistanden,veel pleistocene botten warschijnlijk meer dan 10 ,een stuk zeebodem uit het devoon, 4 gedetermineerde zee-egels, twee kleine ammonietjes in matrix, ik heb mijn eigen koraal gepolijst bij het kindergedeelte, wat dingen laten determineren en ik heb 2 otterkaakjes gekocht (vanwege mijn achternaam)

Fossielenverslaafd

Vuursteentje79
Been thanked: 11 times

Bericht door Vuursteentje79 » 10 mar 2019, 09:45

Bijzonder ook om te zien dat er veel materiaal uit Solnhofen op de beurs aanwezig was. Zeker niet in het minst de colle tafels in een van de hoeken...

Grtzz

Vuursteentje

Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 11 mar 2019, 19:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vond het een erg leuke beurs.
En ik heb wel het een en andere gekocht op de beurs.
Een aantal opberg doosjes, een Harpetid trilobiet, een aantal kleinere Kem Kem dino dingetjes, nog een botje voor m'n wolharige neushoorn skelet en als laatst een leuk prep project van een dino schouderblad ook uit Kem Kem. Was leuk schoon te maken en weer in elkaar te zetten.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

sjaak
Has thanked: 370 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 11 mar 2019, 21:26

Mooie aankopen. Olof hoe maak je dat Kem Kem materiaal het beste schoon? Kan het tegen afborstelen met water?

Groet,

Niels

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 11 mar 2019, 22:18

Ik betwijfel dat het goed tegen water kan. Dat wordt denk ik een oranje/rode modderzooi. Ik prepareer al mijn Kem Kem materiaal met de hand. Gewoon peuteren met tandarts haakjes. Dit schouderblad was eigenlijk erg makkelijk omdat het vooral klei was wat er op zat. Maar veel Kem Kem materiaal heeft kei harde kiezel klonten die bijna niet weg te krijgen zijn. Het bot is vaak redelijk kwetsbaar en kan in dat geval niet goed tegen trillingen.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

sjaak
Has thanked: 370 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 11 mar 2019, 22:59

Dank, ik zal het voorzichtig aanpakken.

Groet,

Niels

redmilksnake
Has thanked: 3 times
Been thanked: 60 times
Antw: Antw: Aanwinsten paleotime Harderwijk.

Bericht door redmilksnake » 15 mar 2019, 09:34

Vuursteentje79 schreef:
Bijzonder ook om te zien dat er veel materiaal uit Solnhofen op de beurs aanwezig was. Zeker niet in het minst de colle tafels in een van de hoeken...

Grtzz

Vuursteentje
Dank! We hebben ons best gedaan om veel en gevarieerd materiaal mee te nemen. In België sta ik weer!

Met vriendelijke groet,
Jonathan

Plaats reactie