Vreemd gevormd bot of toch kies?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
GjD
Vreemd gevormd bot of toch kies?

Bericht door GjD » 10 mar 2019, 21:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdje terug dit fragment gevonden op de Kaloot. Zon 6-7 cm in totaal. Ik vond dat het nogal een bijzonder patroon heeft. Ondanks dat ik er niet direct een kies van kon maken lijkt het patroon op die bij een mammoet kies. Of is het een deel waar veel pezen aangehecht hebben gezeten? Heeft iemand een suggestie wat dit is?

[Bewerkt door GjD op 10-03-2019 om 21:25 NL]

Hidde
Been thanked: 102 times
Contacteer:
Antw: Vreemd gevormd bot of toch kies?

Bericht door Hidde » 11 mar 2019, 11:22

Het zijn niet de beste foto's, maar het lijk mij een steen helaas. Misschien dat iemand anders er wel wat in ziet...

Marine mammals, dolphinately awesome

GjD

Bericht door GjD » 12 mar 2019, 14:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik twijfel of het steen is. Ben wel met je eens dat het niet zulke beste fotos zijn :p. Ik heb een nieuwe poging gedaan, bij deze fotos zie je denk ik ook duidelijker structuur lopen die mij erg aan botstructuur doet denken. Ik weet dat sommige stenen heel verraderlijk kunnen zijn, maar hier denk ik toch echt botstructuur te herkennen. Wat vinden jullie?

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 12 mar 2019, 19:39

Goede foto’s. Lijkt mij ook botstructuur. Ik heb hetwel eens eerder gezien maar kan het niet herinneren. Fragmenten zijn lastig.

Groet,

Niels

Plaats reactie