Cetorhinus maximus, de reuzenhaai
Cetorhinus maximus, de reuzenhaai

Ik denk dat deze tandjes van Cetorhinus maximus, de reuzenhaai, zijn. Kan er iemand met meer ervaring dat bevestigen?
Het lange stukje is een deel van de kieuwboog denk ik.
Al deze tandjes zijn gevonden in Deurne (Antw.)
Herman
Antw: Cetorhinus maximus, de reuzenhaai

Is idd Cetorhinus maximus, je kan ze ook vinden met bijspitsjes!
Minilodon
Bedankt!
Er zijn nog een aantal haaien met dergelijke tanden en dat maakt het er niet gemakkelijk door.
Beste groeten
Er zijn nog een aantal haaien met dergelijke tanden en dat maakt het er niet gemakkelijk door.
Beste groeten
Herman
Antw: Antw: Cetorhinus maximus, de reuzenhaai
8legs schreef:
Bedankt!
Beste groeten
Over welke haaien met dergelijke tanden uit het Antwerpse heb je het dan?
Groeten
Minilodon
Om er een paar te noemen die eventueel in Antw. kunnen gevonden worden:
Eostegostoma angustum
Megachasma sp.
Palaeorhincodon dartevellei
Palaeorhincodon wardi
Rhincodon cf. typus
Eostegostoma angustum
Megachasma sp.
Palaeorhincodon dartevellei
Palaeorhincodon wardi
Rhincodon cf. typus
Herman
Gezien je vondsten denk ik dat je vooral Mio- Plioceen residu hebt?
Dan kan je al wat soorten uitschakelen, dan heb je nog de hoeveelheid; C. maximus is nt zeldzaam tov de andere soorten welke je opsomde.
Ook uiterlijk zijn er heel wat verschillen!
Dan kan je al wat soorten uitschakelen, dan heb je nog de hoeveelheid; C. maximus is nt zeldzaam tov de andere soorten welke je opsomde.
Ook uiterlijk zijn er heel wat verschillen!
Minilodon
ja zeg, ik ben maar een beginner hé 
De meeste van mijn fossielen komen uit Deurne. Het blijkt hier vroeger een kuststreek geweest te zijn en het materiaal is van allerlei tijdperken. Ik heb ook al Araloselachus cuspidatus gevonden en die komt uit het Rupeliaan. Mogelijk vind ik hier ook nog tanden uit het Eoceen. Ik heb nog massa's tandjes die ik moet uitzoeken en ik sluit geen enkel tijdperk tot het Eoceen uit. Ouder dan dat lijkt me wel heel twijfelachtig.

De meeste van mijn fossielen komen uit Deurne. Het blijkt hier vroeger een kuststreek geweest te zijn en het materiaal is van allerlei tijdperken. Ik heb ook al Araloselachus cuspidatus gevonden en die komt uit het Rupeliaan. Mogelijk vind ik hier ook nog tanden uit het Eoceen. Ik heb nog massa's tandjes die ik moet uitzoeken en ik sluit geen enkel tijdperk tot het Eoceen uit. Ouder dan dat lijkt me wel heel twijfelachtig.
Herman