Snijtand knaagdier maasvlakte 2.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Snijtand knaagdier maasvlakte 2.

Bericht door Dino15 » 02 mei 2019, 14:50

Afbeelding

Afbeelding

Hallo dit snijtandje heb ik afgelopen zondag op de maasvlakte gevonden, het is van een kleine knaagdier (waarschijnlijk woelrat?) . Er zit een leuk verhaal achter deze vondst, we waren onderweg richting de maasvlakte we parkeerden op p5, trekten onze zoekkleding aan en gingen een smalle duinpad af om naar het strand te gaan, en nog geen minuut op het strand geweest vond ik deze tand in diezelfde duin afslag! Nog geen 10 meter van de parkeerplaats! Deze vondst in mijn bakje gedaan, en 5 minuten later vond ik een stuk bot die groter was dan het snijtandje, dus het tandje geïsoleerd van het stuk bot. Ben zeer blij met de vondst!

Mvg.

Nick.

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Hidde
Been thanked: 102 times
Contacteer:
Antw: Snijtand knaagdier maasvlakte 2.

Bericht door Hidde » 02 mei 2019, 15:39

Leuke vondst weer! De kleine zoogdieren zijn ook geweldig interessant.
De meeste rodentia snijtanden bezitten geen soort specifieke kenmerken waardoor verdere determinatie moeilijk word.

Marine mammals, dolphinately awesome

Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Antw: Antw: Snijtand knaagdier maasvlakte 2.

Bericht door Dino15 » 02 mei 2019, 15:47

Hidde schreef:
Leuke vondst weer! De kleine zoogdieren zijn ook geweldig interessant.
De meeste rodentia snijtanden bezitten geen soort specifieke kenmerken waardoor verdere determinatie moeilijk word.
Thanks!:D inderdaad die kleine zoogdieren zijn net zo interessant als grote zoogdieren (stiekem vind ik ze leuker om te vinden dan grote botten en tanden.) en ze zijn veel makkelijker op te bergen.

Mvg.

Nick.

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Plaats reactie