Stuk bot - Oosterschelde
Stuk bot - Oosterschelde

Het bot was vrij oranje en is heel licht opgedroogd. Is dit wel fossiel van welk dier is het geweest?
Alvast hartelijk dank voor de reactie.
Groeten, Cèdric
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Stuk bot - Oosterschelde
Het is in ieder geval het onderste deel van een scheenbeen. Ik herken hem niet, daarom zou ik hem gaan vergelijken met een scheenbeen van een walrus.
Charlie
Toevallig gister int GIA foto's gemaakt van zeehond skeletten.
Daar zat geen walrus bij, maar als dat enzins zou lijken op een tibia van een van de zeehonden dan denk ik niet dat het om walrus gaat. Ik vind de tibia er nogal "land zoogdierig" uitzien, maar heb op het moment niet hele sterke argumenten dit verder te onderbouwen.
Daar zat geen walrus bij, maar als dat enzins zou lijken op een tibia van een van de zeehonden dan denk ik niet dat het om walrus gaat. Ik vind de tibia er nogal "land zoogdierig" uitzien, maar heb op het moment niet hele sterke argumenten dit verder te onderbouwen.
Marine mammals, dolphinately awesome
-
- Been thanked: 45 times
Daar heb ik bij gekeken, maar het distale vlak past bij geen van allen, tenzij er in het midden, op de foto bovenaan een stuk is weggebroken en het bredere art. deel verder is uitgesleten, kom ik uit op scheenbeen van een runderachtige. Ik weet dat scheenbeen walrus het meest op een beer lijkt, maar ik heb er geen foto's van. Het was dus een te wilde determinatie.
Charlie