Poll: Ik prepareer met ...
Antw: Antw: Antw: Poll: Ik prepareer met ...
Ok 25 emmers bij de woning is voor veel vezamelaars lastig. Maar hoe ondervang je dit door chemische technieken? Het blijven 25 emmers, toch? Of heb je een techniek waarmee je echt snel vette klei afbreekt en het dan zeefbaar maakt (soms treden allerlei onwenselijke effecten op zoals een emmer met \'zwevend slib\' waardoor het bijna niet meer door de zeef te persen valt tenzij je ruime hoeveelheden water gebruikt - en dus ruime hoeveelheden afvalwater krijgt - in mijn woonsituatie onwenselijk).Galeocerdo schreef:Je hebt gelijk ook dit wil heel goed. De klei drogen doe ik zelf ook altijd. Met een paar emmers klei is warm water geen probleem. Het wordt een ander verhaal wanneer je spreekt over een 25 emmers vette miocene klei en je niet bij je woning kan gaan zeven. Ik heb geen plekje waar ik 25 emmers met klei kan voorzien van een plons heet water een nacht kan laten staan.[...]Ammun Rah schreef:
@Galeocerdo
als je je klei eerst volledig laat uitdrogen (langzaam als het fragiele schelpen of tanden zijn)
en daarna in warm water nachtje laat staan, [...]
Goede tips zijn welkom, daar ik vaak tot mijn oren in de klei zit!
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
Antw: Poll: Ik prepareer met ...
Eerst een zoekmaat zoeken die PLAATS heeft en stapel daar alles op,wel zie dat je geen ruzie maakt.
Ik had hier 4jaar terug een 1000L gewassen materiaal staan(ja 1³M) en hoop er deze winter het laatste van te doen.
Er wachten nog een paar ton klei op hun droog en wasbeurt, Zij liggen mooi opgestapeld in vaderlanderkes(45 stuks(25-30kg) en nog eens een 25-30 iets grotere zakjes(35-50kg)
voor de rest ligt er nog een paar kuub onder de blote hemel en nog 40 emmers onder een plastiek folie.
Dat halen,een fluitje van een cent...dat wegwerken,die inspiratie komt van een makker met veel goesting en dikke handschooenen, want het water uit de vijver wordt erg koud.(niwaar Marc)
Zomers zijn voor het aansleuren van grondstof,winters voor het verwerken ervan.
Ik wens jullie allen voor volgend weekend dikke bleinen van het hameren en zakken vol bietjes....trilo-bietjes.
Theo
Ik had hier 4jaar terug een 1000L gewassen materiaal staan(ja 1³M) en hoop er deze winter het laatste van te doen.
Er wachten nog een paar ton klei op hun droog en wasbeurt, Zij liggen mooi opgestapeld in vaderlanderkes(45 stuks(25-30kg) en nog eens een 25-30 iets grotere zakjes(35-50kg)
voor de rest ligt er nog een paar kuub onder de blote hemel en nog 40 emmers onder een plastiek folie.
Dat halen,een fluitje van een cent...dat wegwerken,die inspiratie komt van een makker met veel goesting en dikke handschooenen, want het water uit de vijver wordt erg koud.(niwaar Marc)
Zomers zijn voor het aansleuren van grondstof,winters voor het verwerken ervan.
Ik wens jullie allen voor volgend weekend dikke bleinen van het hameren en zakken vol bietjes....trilo-bietjes.
Theo
Theo