Wolharige Neushoorn?
Wolharige Neushoorn?

Deze kies kwam te voorschijn bij het opruimen. Ik heb hem in een heel ver verleden gevonden bij de kalkbranderij in Ierseke. In die tijd was ik eigenlijk meer geinteresseerd in de fossiele schelpen die daar ruimschoots te vinden waren. De schelpen voor de kalkbranderij kwamen uit de Ooster- en Westerschelde. De kies belandde in een doosje. Wat opviel was het ontbreken van de wortel. Is het een melkkies? De derde foto is meer in detail van de gehavende zijkant.
Wie kan helpen deze kies voor mij na vijftig jaar te determineren?
Bedankt alvast
Roel
RoelB
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Wolharige Neushoorn?
Het is inderdaad neushoorn, maar het lijkt een oudere soort gelet op het gladde tandglazuur.
Kies is erg afgesleten maar de wortels ontbreken, lijken wel geabsorbeerd. Misschien inderdaad een melkkies?
Kies is erg afgesleten maar de wortels ontbreken, lijken wel geabsorbeerd. Misschien inderdaad een melkkies?
Groet,
Niels
Niels
Antw: Wolharige Neushoorn?
Bedankt Niels,
Is er nog iets te zeggen over de soort neushoorn of is de kies te ver afgesleten?Ik las dat hier de Etruskische en de steppenneushoorn hebben geleefd en op internet kwam ik voor Europa ook nog andere namen tegen.
Groeten
Roel
Is er nog iets te zeggen over de soort neushoorn of is de kies te ver afgesleten?Ik las dat hier de Etruskische en de steppenneushoorn hebben geleefd en op internet kwam ik voor Europa ook nog andere namen tegen.
Groeten
Roel
RoelB