Gevonden te Cap Blanc Nez in 2017
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Gevonden te Cap Blanc Nez in 2017
Het spijt me, maar dit is geen fossiel ei. Ik snap dat je daar aan denkt, maar toch zien fossiele eieren er echt anders uit.
@Ilse: ik kan niet goed inschatten of je dit antwoord als grapje plaatst, dus daarom reageer ik voor de zekerheid maar even serieus: schildpadden hebben eieren met een zachte rubberachtige schaal, dat fossiliseert bijna nooit. We kunnen schildpad dus sowieso uitsluiten.
met vriendelijke groet,
Johan
@Ilse: ik kan niet goed inschatten of je dit antwoord als grapje plaatst, dus daarom reageer ik voor de zekerheid maar even serieus: schildpadden hebben eieren met een zachte rubberachtige schaal, dat fossiliseert bijna nooit. We kunnen schildpad dus sowieso uitsluiten.
met vriendelijke groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Zal mijn ei laten zien cbn
[Bewerkt door ilse op 29-07-2019 om 21:20 NL]
[Bewerkt door ilse op 29-07-2019 om 21:20 NL]
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Spongebob
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 633 times
Was wel een leuk grapje 
En misschien is het 'beroeps'deformatie, maar ik zie er zo vanaf de foto wel een fossiele spons in. De bruine vlek zou een osculum (uitstroomopening) kunnen zijn en de 'wurmen' op de zijkant groeven cq kanalen.

En misschien is het 'beroeps'deformatie, maar ik zie er zo vanaf de foto wel een fossiele spons in. De bruine vlek zou een osculum (uitstroomopening) kunnen zijn en de 'wurmen' op de zijkant groeven cq kanalen.
Time fades away (Neil Young)
Maak geen grapje, laatste foto ei schaal breuken, het donkerbruine ei schaal
[Bewerkt door ilse op 29-07-2019 om 21:32 NL]
[Bewerkt door ilse op 29-07-2019 om 21:32 NL]
FOSSILS ARE FOR EVER!
Antw: Antw: Gevonden te Cap Blanc Nez in 2017
Google er maar eens op, voordat je een antwoord geef, schildpad eieren fossiliseert echt welFossildude schreef:
Het spijt me, maar dit is geen fossiel ei. Ik snap dat je daar aan denkt, maar toch zien fossiele eieren er echt anders uit.
met vriendelijke groet,
Johan
FOSSILS ARE FOR EVER!
Antw: Antw: Gevonden te Cap Blanc Nez in 2017
Ilse schreef:
Fotoke schildpad ei cbn,
Naam: Turtle-egg, Testudoolithus,
FOSSILS ARE FOR EVER!