Ongelooflijk toeval
- Lidwientje3
Ongelooflijk toeval

Ik plaats hem hier ook nog even omdat ik het zelf zo bijzonder vind. In 2017 vonden wij op het strand van de Zandmotor een fragment onderkaak (reuzen)hert. Ergens afgelopen jaar vond ik op de Zandmotor een fragment waarvan ik in eerste instantie niet wist wat het was, maar waarvan ik een paar weken geleden opeens zag dat het het distale uiteinde was van een hertenkaak. Om te vergelijken of het een beetje klopte hield ik het bij het kaakfragment dat ook in de fossielenkast las, en wie schetst mijn verbazing toen bleek dat de twee stukken bij elkaar horen! We hebben dus twee stukken onderkaak van hetzelfde individu op het strand gevonden met een tussenpoze van 2 jaar - hoe ongelooflijk is dat?
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Ongelooflijk toeval
Ja, dat gebeurt al eens in de groeve – vooral als je met voorkeur op dezelfde plekken zoekt.
Maar aan strand is het toch zeker een heel bijzondere toeval toch. Hartelijk gefeliciteerd!
De breukvlaktes lijken gerold. Het lijkt als of de kaak al langere tijd geleden uiteen gebroken is.
Beste groeten,
Oliver
Maar aan strand is het toch zeker een heel bijzondere toeval toch. Hartelijk gefeliciteerd!
De breukvlaktes lijken gerold. Het lijkt als of de kaak al langere tijd geleden uiteen gebroken is.
Beste groeten,
Oliver
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Wat een geweldig toeval!
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Het is een mooi verhaal. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar wel vaker gehoord dat met een tussenpoos van jaren passende stukken uit de klif eroderen.
Ze hebben meer dan honderd jaar later in Neanderthal ook nog een passend stukje bot terug gevonden.
Heeft fragmenten rapen toch zin!
Ze hebben meer dan honderd jaar later in Neanderthal ook nog een passend stukje bot terug gevonden.
Heeft fragmenten rapen toch zin!
Groet,
Niels
Niels
Ik heb heel veel halve botten, maar hoe ik ook zoek, het lukt me niet om de rest te vinden...
fossielen hebben ook niet het eeuwige leven
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Dat komt omdat de rest van ons de andere helft heeft, Hansjorg
Groet,
Niels
Niels
- Lidwientje3
Ik heb nu ook nieuwe hoop op het vinden van het proximale uiteinde van die kaak met de overige M's 
Fragmenten waarvan ik denk dat er iets van te herkennen is neem ik trouwens altijd mee hoor. Alleen van die stukjes rib of andere brokjes bot met alleen maar spongiosa aan de ene kant en glad oppervlak aan de andere laat ik liggen.

Fragmenten waarvan ik denk dat er iets van te herkennen is neem ik trouwens altijd mee hoor. Alleen van die stukjes rib of andere brokjes bot met alleen maar spongiosa aan de ene kant en glad oppervlak aan de andere laat ik liggen.