CBN
Antw: CBN
Dat is een mooi tandje Ilse, uit welke biozone van het albiaan komt het? maw welke amonieten zitten in de laag waar het tandje komt; het albiaan wordt in een twintigtal biozones ingedeeld die te herkennen zijn aan de ammonieten. Op CBN zijn 6 biozones aanwezig. (ik verdiep me uitsluitend in de ammonieten)
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- alberto shark
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 59 times
Hallo Ilse en John,
mooie foto van een mooi tandje!
Hoe heb jullie die kunnen vinden, in residu materiaal?
Soms zie je op dergelijke foto's een maatstreepje staan, al of niet met de maat erbij. Is dat hierbij een suggestie of zetten jullie er liever tekst bij van de afmeting?
Komt er een publicatie uit met tanden hiervandaan?
groet,
Albert
Soms zie je op dergelijke foto's een maatstreepje staan, al of niet met de maat erbij. Is dat hierbij een suggestie of zetten jullie er liever tekst bij van de afmeting?
groet,
Albert
Antw: Antw: CBN
ik vrees dat Ilse hier niet op zal antwoorden, jaren terug heeft ze ook prachtige tanden van CBN gepost en heeft na deze vraag gestopt met posten. Ik ga zeer veel zoeken in CBN en vind in verhouding één haaientand tegen 100 ammonieten. Ik zoek niet bepaald naar haaientanden maar als ik er één zie laat ik hem toch niet liggen. Ik heb Ilse nog nooit tegen gekomen op CBN en vermoed dat ze een geheim plekje hebben gevonden, waarschijnlijk niet op het strand en dat ze het terecht niet bekend maker. Ik heb reeds gevraagd om eens een ammoniet van daar te posten omdat ik vermoed dat het uit een biozone komt die niet op het strand aanwezig isalberto shark schreef:
Hallo Ilse en John,
groet,
Albert
philippe
Antw: Antw: CBN
alberto shark schreef:
Hallo Ilse en John,
groet,
Albert
Dit is een aangepast plaatje, prototype zeg maar,
Publicatie uiteraard, met meer dan 30 soorten verzameld over 12j, met verschillende posities, zowel in-situ als ex-situ
[Bewerkt door ilse op 30-10-2019 om 18:16 NL]
FOSSILS ARE FOR EVER!
Antw: Antw: Antw: CBN
phil schreef:ik vrees dat Ilse hier niet op zal antwoorden, jaren terug heeft ze ook prachtige tanden van CBN gepost en heeft na deze vraag gestopt met posten. Ik ga zeer veel zoeken in CBN en vind in verhouding één haaientand tegen 100 ammonieten. Ik zoek niet bepaald naar haaientanden maar als ik er één zie laat ik hem toch niet liggen. Ik heb Ilse nog nooit tegen gekomen op CBN en vermoed dat ze een geheim plekje hebben gevonden, waarschijnlijk niet op het strand en dat ze het terecht niet bekend maker. Ik heb reeds gevraagd om eens een ammoniet van daar te posten omdat ik vermoed dat het uit een biozone komt die niet op het strand aanwezig isalberto shark schreef:
Hallo Ilse en John,
groet,
Albert
Uiteraard word er verlopig geen verdere info verstrekt
FOSSILS ARE FOR EVER!
Prachtig tandje en tof om te horen dat er systematisch verzameld word en vervolgens gedegen wetenschappelijk verwerkt. Lijkt me overigens vrij logisch dat een faciës met ammonieten normaliter relatief weinig tanden bevat en vice versa. Losse tanden zijn in vaste kalkstenen al helemaal dun bezaaid, dus als ik ergens haaientanden zou gaan zoeken in die buurt zou ik de stratigrafische profielen erbij pakken en op zoek gaan naar b.v. fosforietlagen, anderszijds event beds en/of conglomeraten of iets dergelijks. Succes met de afronding van jullie werk. Groeten, Mark