Atlantoraja (Raja) cecilae
Atlantoraja (Raja) cecilae
Nog eens een tandje van een rog. In dit geval Atlantoraja cecilae als ik het juist heb. Kent er hier iemand iets van?
De hoogte van de tand is 1.5 mm, vindplaats Deurne (Antw.).
Beste groeten en een goed 2020 !
De hoogte van de tand is 1.5 mm, vindplaats Deurne (Antw.).
Beste groeten en een goed 2020 !
- Bijlagen
-
- 5.jpg (29.13 KiB) 664 keer bekeken
-
- 1.jpg (79.85 KiB) 664 keer bekeken
Herman
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Re: Atlantoraja (Raja) cecilae
Ik ben geen expert, maar voor mij lijkt het er wel op.
Het is alleen een vrij groot tandje in vergelijking met het holotype. In de oorspronkelijke beschrijving van de soort staat "La nouvelle espèce Raja cecilae se caractérisera par la faible dimension de ses dents qui n'atteignent pas le millimètre" (Steurbaut en Herman, 1978), dus dan is 1,5 mm wat groot.
Verder kan ik niet helpen, ben ik bang.
groet,
Johan
Het is alleen een vrij groot tandje in vergelijking met het holotype. In de oorspronkelijke beschrijving van de soort staat "La nouvelle espèce Raja cecilae se caractérisera par la faible dimension de ses dents qui n'atteignent pas le millimètre" (Steurbaut en Herman, 1978), dus dan is 1,5 mm wat groot.
Verder kan ik niet helpen, ben ik bang.
groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Bedankt voor je reactie.
Bij de afbeeldingen die ik verzameld heb van Atlantoraja cecilae zijn er wel wat die ongeveer dezelfde grootte hebben, ook onder degene die nog als Raja cecilae gepubliceerd zijn. Bij de andere tandjes die ik er van heb zitten er bij die kleiner zijn.
Bij de afbeeldingen die ik verzameld heb van Atlantoraja cecilae zijn er wel wat die ongeveer dezelfde grootte hebben, ook onder degene die nog als Raja cecilae gepubliceerd zijn. Bij de andere tandjes die ik er van heb zitten er bij die kleiner zijn.
Herman
Hier is nog een exemplaar van dezelfde soort (denk ik) met op de achtergrond mm-papier.
- Bijlagen
-
- 11.jpg (32.07 KiB) 615 keer bekeken
Herman