Wervel???
Wervel???
Hallo,
Tijdens het opruimen van mijn collectie stenen, vond ik nog dit botje dat ik eens op het Noordzeestrand van Ameland heb gevonden.
Het lijkt mij een soort werveltje te zijn. Zou het van een zeehond kunnen zijn? Ik heb werkelijk geen idee wat het is.
Kan iemand mij helpen aan meer informatie?\
Heel erg bedankt.
Ronald
Tijdens het opruimen van mijn collectie stenen, vond ik nog dit botje dat ik eens op het Noordzeestrand van Ameland heb gevonden.
Het lijkt mij een soort werveltje te zijn. Zou het van een zeehond kunnen zijn? Ik heb werkelijk geen idee wat het is.
Kan iemand mij helpen aan meer informatie?\
Heel erg bedankt.
Ronald
RS
-
- Senior Lid
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 216 times
Re: Wervel???
lijkt me een borstwervel, soort onbekend.
groetjes max
groetjes max
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Waarom denk je aan borstwervels? (het zijn 2 wervels die samen vergroeid zijn).
Marine mammals, dolphinately awesome
-
- Been thanked: 45 times
-
- Senior Lid
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 216 times
ooh oke ik dacht eraan omdat het bovenste deel boven dat gat nogal groot was en kon het niet echt ergens anders plaatsen.
maar charlie heeft zoiezo meer kennis ervan dan mij en die zegt dat het een heiligbeentje is. dan heb ik het inderdaad fout maar hier leer ik dan weer van.
groetjes max
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
-
- Been thanked: 45 times
Fouten maakt iedereen, maar Hidde stelde je een vraag waarom je dat dacht. Op die manier kan je ook geholpen worden met leren. Ik heb nog verder gezocht, dit fragment kan van het heiligbeen van een zeehond zijn.
Charlie