Hoektand roofdier of tand van tandwalvis?
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Re: Hoektand roofdier of tand van tandwalvis?
Doet mij ook zeezoogdierachtig aan.Behandel het met paraloid voordat het verder afschilfert.
Groet,
Niels
Niels
-
- Senior Lid
- Has thanked: 114 times
- Been thanked: 21 times
Bedankt voor de tip Sjaak, dat heeft deze inderdaad echt nodig. Ik he hier even het een en ander opgezocht, ik ken paraloid niet. Ik had wel al aceton en velpon gehaald, naar als ik zo lees is paraloid een betere keuze.
Mvg,
Michiel
Mvg,
Michiel
A little late to the party...
Ook ik denk zeezoogdier. Dit met name vanwege de "hypertrofische" wortel (wat natuurlijk ook wel bij landdieren voor komt) maar dit in combinatie met de hals onder de kroon en het (lijk mij) zeer dunne tandglazuur wijzen in die richting.
Ook ik ben geneigd om hier zeehond tegen te zeggen. Uiteraard worden er vele verschillende fossielen soorten gevonden in onze omgeving die ook zeker groter kunnen zijn dan de gewone zeehond (denk bij aan baardrobben, enorme bijna walrussachtige zeehonden).
Ook ik denk zeezoogdier. Dit met name vanwege de "hypertrofische" wortel (wat natuurlijk ook wel bij landdieren voor komt) maar dit in combinatie met de hals onder de kroon en het (lijk mij) zeer dunne tandglazuur wijzen in die richting.
Ook ik ben geneigd om hier zeehond tegen te zeggen. Uiteraard worden er vele verschillende fossielen soorten gevonden in onze omgeving die ook zeker groter kunnen zijn dan de gewone zeehond (denk bij aan baardrobben, enorme bijna walrussachtige zeehonden).
Marine mammals, dolphinately awesome