Kootjes en botfragmenten
-
- Junior Lid
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Kootjes en botfragmenten
Ik heb hier 5 botjes.. De eerste drie fragmenten waarbij ik de binnenkant opmerkelijk vond, normaal is het toch wat sponsachtiger ook als het afgesleten is. Heeft deze textuur een reden? Humerus bv van een vogel of bepaald zoogdier? Is En de laatste twee botjes, een soort kootjes? Kan het niet zo plaatsen. Ben benieuwd of iemand mij hier wat kan helpen gisteren op de zandmotor gevonden
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Re: Kootjes en botfragmenten
Dit zijn botten uit de poten, pijpbeenderen, van zoogdieren. Die hebben deze structuur, sponsachtig weefsel is verdwenen. Het is allemaal wat te fragmentair voor determinatie.
Groet,
Niels
Niels
Het rechter botje op de laatste foto's is misschien wel aardig compleet. Doet mij een beetje denken aan een astragalus.
Vilmar D
-
- Junior Lid
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Beste Vilmar
Dank voor het idee! Weet jij toevallig waar er goede tekeningen of foto’s te vinden zijn zodat we makkelijker kootjes, rol en sprongbeentjes kunnen determineren? Zeker van edelherten vinden we op de mv2 en zandmotor deze botjes
Met vriendelijke groet
John Massaar
Dank voor het idee! Weet jij toevallig waar er goede tekeningen of foto’s te vinden zijn zodat we makkelijker kootjes, rol en sprongbeentjes kunnen determineren? Zeker van edelherten vinden we op de mv2 en zandmotor deze botjes
Met vriendelijke groet
John Massaar
- Lidwientje3
Die twee botjes zijn geen kootjes maar hand- of voetwortelbeentjes (carpale of tarsale botjes). Het rechter is een scapho-lunatum van een zeehond denk ik, zoek daar eens op
- Lidwientje3