Enkele vondsten dit jaar
Enkele vondsten dit jaar
Graag deel ik enkele van mijn vondsten van dit jaar.
In juli vond ik een botfragment in Nieuwvliet. Ik denk dat het een recent fragment is? Wat denken jullie?
De volgende foto toont de haaientanden die ik vond in Zwarte Polder (de grootste tand Cosmopolitodus hastalis?), Nieuwvliet en de Kaloot.
Ik meen een tand van een haringhaai (maar de welke ) te detecteren en de dubbele tand kan een tand van een Hexanchidae zijn?
De laatste foto is van vorige week en bevat mijn Zwin vondsten.Heb ik een niet gefossiliseerd ammonietje gevonden?
Veel groetjes,
FF
In juli vond ik een botfragment in Nieuwvliet. Ik denk dat het een recent fragment is? Wat denken jullie?
De volgende foto toont de haaientanden die ik vond in Zwarte Polder (de grootste tand Cosmopolitodus hastalis?), Nieuwvliet en de Kaloot.
Ik meen een tand van een haringhaai (maar de welke ) te detecteren en de dubbele tand kan een tand van een Hexanchidae zijn?
De laatste foto is van vorige week en bevat mijn Zwin vondsten.Heb ik een niet gefossiliseerd ammonietje gevonden?
Veel groetjes,
FF
Re: Enkele vondsten dit jaar
Hierbij ook nog een aantal schelpen, voornamelijk Zwinkokkels.
Het kleintje, beetje een koffieboontje, lijkt me een Triviidae?
Het kleintje, beetje een koffieboontje, lijkt me een Triviidae?
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 304 times
- Contacteer:
Leuk materiaal!
Dat 'ammonietje' is een zoetwaterslakje.
groet,
Johan
Dat 'ammonietje' is een zoetwaterslakje.
groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
-
- Senior Lid
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 216 times
de foto met haaientanden de dubbele tand lijkt me een hexanchus gigas. ook zijn er een paar striatolamia macrota's te zien.
op de derde laatste foto onderste rij 4e schelp is een werveltrapje. die vindt je veel in nieuwvliet.
Ik denk dat als deze vondsten van dit jaar zijn dat alle haaientanden die je hebt gevonden niet uit nieuwvliet komen door de zandopspuitingen dit jaar?
het zijn mooie vondsten.
groetjes max
op de derde laatste foto onderste rij 4e schelp is een werveltrapje. die vindt je veel in nieuwvliet.
Ik denk dat als deze vondsten van dit jaar zijn dat alle haaientanden die je hebt gevonden niet uit nieuwvliet komen door de zandopspuitingen dit jaar?
het zijn mooie vondsten.
groetjes max
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
-
- Senior Lid
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 18 times
Op de eerste foto met haaientanden:
- de eerste tand op de tweede rij is een stukje van een wortel van een haaientand. De kroon is verdwenen (je zie de afgebroken basisvorm van de verdwenen kroon) en enkel een zijspits is nog aanwezig (voor zover ik het kan inschatten met behulp van 1 foto).
- de twee tand op de tweede rij is volgens mij geen Cosmopolitodus hastalis
- de 5 tand op de tweede rij is Physogaleus secundus
Meer dan dit kan ik je niet helpen.
Groetjes,
Steven.
- de eerste tand op de tweede rij is een stukje van een wortel van een haaientand. De kroon is verdwenen (je zie de afgebroken basisvorm van de verdwenen kroon) en enkel een zijspits is nog aanwezig (voor zover ik het kan inschatten met behulp van 1 foto).
- de twee tand op de tweede rij is volgens mij geen Cosmopolitodus hastalis
- de 5 tand op de tweede rij is Physogaleus secundus
Meer dan dit kan ik je niet helpen.
Groetjes,
Steven.
Dankjewel allemaal!
In Nieuwvliet is er inderdaad betrekkelijk minder te vinden dan vroeger. Ik vond het tandje zonder kroon daar bij het zeven in de vloedlijn begin juli.
Het zeven leverde niet veel op maar dat lag dus aan de zandopspuiting...
De andere tanden heb ik gewoon zo gevonden. De kleinste komen van de Kaloot.
Ha, een zoetwaterslakje...die is dan uit de duinen komen aanwaaien
In Nieuwvliet is er inderdaad betrekkelijk minder te vinden dan vroeger. Ik vond het tandje zonder kroon daar bij het zeven in de vloedlijn begin juli.
Het zeven leverde niet veel op maar dat lag dus aan de zandopspuiting...
De andere tanden heb ik gewoon zo gevonden. De kleinste komen van de Kaloot.
Ha, een zoetwaterslakje...die is dan uit de duinen komen aanwaaien
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 304 times
- Contacteer:
Dat zou zo maar kunnen. Of via de Schelde meegevoerd. Het is een lid van de familie Planorbidae, waarschijnlijk Planorbis, google daar maar eens op.
groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Bedankt i.v.m. de planorbis Johan!
Afgelopen week 2 maal naar het Zwin gegaan. Toch weer wat leuks gevonden ondanks dat het hoog water was.
Heeft mijn week goed gemaakt
Groetjes!
Afgelopen week 2 maal naar het Zwin gegaan. Toch weer wat leuks gevonden ondanks dat het hoog water was.
Heeft mijn week goed gemaakt
Groetjes!