Vondsten van het strand
Vondsten van het strand
Hallo,
Ik ben nieuw in de wereld van fossielen en heb gisteren tijdens een strandwandeling voor het eerst gekeken of ik wat zag liggen. Ik heb in de buurt van de Zandmotor twee dingen gevonden die opvielen en wat weg hebben van stukjes bot. Weten jullie wat het zijn? De eerste zou ook gewoon een steen kunnen zijn, maar ik heb hem toch maar meegenomen
Ik ben nieuw in de wereld van fossielen en heb gisteren tijdens een strandwandeling voor het eerst gekeken of ik wat zag liggen. Ik heb in de buurt van de Zandmotor twee dingen gevonden die opvielen en wat weg hebben van stukjes bot. Weten jullie wat het zijn? De eerste zou ook gewoon een steen kunnen zijn, maar ik heb hem toch maar meegenomen

- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Re: Vondsten van het strand
De eerste is een steen en de tweede een ondetermineerbaar botfragment.
Groet,
Niels
Niels
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Die bruine kleur is bij een strandvondst typisch voor laat Pleistoceen (Weichselien), mammoet fauna. Als het goed is zou het moeten plakken, als het bot droog is en je het met natte vinger aanraakt.
Groet,
Niels
Niels
Het plakt inderdaad een beetje met wat water. Bedankt voor de info! Een stukje mammoetbot zou ik mooi vinden, dus daar hoop ik op