Haaientand Cadzand
Haaientand Cadzand
Afgelopen zondag ben ik met mijn ouders naar Cadzand geweest om fossielen te zoeken. Ik wil graag weten wat ik heb gevonden.
Ik heb drie dingen gevonden die een haaientand kunnen zijn. Kunnen jullie me meer vertellen?
Ik heb drie dingen gevonden die een haaientand kunnen zijn. Kunnen jullie me meer vertellen?
Re: Haaientand Cadzand
Ik (skemanski) heet Cas en ben nieuw hier en weet weinig maar iets over fossielen. groeten Cas
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Hallo cas, welkom op het forum! De eerste foto en de laatste 2 foto's zijn Inderdaad haaientanden maar zijn helaas niet meer op soort te determineren, wel kan ik je vertellen dat ze (waarschijnlijk) van een lamniforme haai afkomstig zijn. De rest kan ik niet determineren want ze zijn te fragmentarisch.
Mvg.
Nick.
Mvg.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
de vierde foto is geen haaientand.
de rest zijn wel haaientanden maar waarschijnlijk is alleen de 2e en 3e foto nog te determineren. weet dit niet zeker.
groetjes max
de rest zijn wel haaientanden maar waarschijnlijk is alleen de 2e en 3e foto nog te determineren. weet dit niet zeker.
groetjes max
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
nu ik nog eens kijk is foto 4 misschien een stukje bot. maar is het niet te determineren.
het stukje lijkt hartstikke veel op een stukje bot wat ik heb gevonden qua structuur, maar op een heel andere plek gevonden. die was ook niet meer te determineren.
( maar toch soort van gelukt aangezien het een soort kom is heb ik een gokje gedaan naar stukje schouderblad kom zoogdier, maar waarschijnlijk klopt er niks van. zoals ik al zei moeilijk tot niet meer te determineren.)
groetjes max
Ps
wat tussen haakjes staat is een redernatie. klopt denk ik helemaal niks van.
het stukje lijkt hartstikke veel op een stukje bot wat ik heb gevonden qua structuur, maar op een heel andere plek gevonden. die was ook niet meer te determineren.
( maar toch soort van gelukt aangezien het een soort kom is heb ik een gokje gedaan naar stukje schouderblad kom zoogdier, maar waarschijnlijk klopt er niks van. zoals ik al zei moeilijk tot niet meer te determineren.)
groetjes max
Ps
wat tussen haakjes staat is een redernatie. klopt denk ik helemaal niks van.
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.