determinatie haaientand: Hypotodus verticalis?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Steven db
Senior Lid
Has thanked: 14 times
Been thanked: 18 times
determinatie haaientand: Hypotodus verticalis?

Bericht door Steven db » 11 nov 2020, 20:19

Beste,
Ik heb het tandje al een tijdje in mijn bezit. Nauw, alles is relatief. Hij lag deze zomer nog in het Zwin. Nu ligt hij in het bakje Hypotodus verticalis. Helaas er is twijfel maar om teleurstelling te voorkomen, heb ik gewacht om het hier te vragen. Anderzijds wil ik het ook zeker weten. Is dit een Hypotodus verticalis (Lower Anterior)?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik geef nog mee dat de groefjes op de kroon met het blote oog totaal niet zichtbaar zijn. Ze komen te voorschijn na het vergroten van de foto. :)
Groeten,
Steven.
Bijlagen
bolle zijde
bolle zijde
platte zijde
platte zijde
zijkant
zijkant
onderkant
onderkant

FossilDude
Administrator
Has thanked: 327 times
Been thanked: 310 times
Contacteer:
Re: determinatie haaientand: Hypotodus verticalis?

Bericht door FossilDude » 12 nov 2020, 14:12

Voor mij geen twijfel mogelijk. Dit is een lower anterior 3 van Hypotodus verticalis. Prachtig tandje weer, Steven! Je weet ze wel te vinden!

Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Steven db
Senior Lid
Has thanked: 14 times
Been thanked: 18 times
Re: determinatie haaientand: Hypotodus verticalis?

Bericht door Steven db » 12 nov 2020, 20:48

FossilDude schreef: 12 nov 2020, 14:12 Voor mij geen twijfel mogelijk. Dit is een lower anterior 3 van Hypotodus verticalis. Prachtig tandje weer, Steven! Je weet ze wel te vinden!
Dag Johan,
Bedankt voor je reactie. Ik krijg zelfs een antwoord op een vraag die ik niet meer durfde te stellen. Is het LA2 of LA3? LA3 dus!
Groeten,
Steven.

Plaats reactie