Determinatie botten gevonden op strand deel 2
Determinatie botten gevonden op strand deel 2
Recent heb ik weer een aantal botten gevonden op het Zuiderstrand in Den Haag, ik ben benieuwd of hier nog iets over te zeggen valt.
Bot 1 is niet heel zwaar, maar plakt wel aan een natte vinger.
Bot 2 twijfel ik of het wel fossiel is. Het is vrij licht en 'plakt' nauwelijks aan een natte vinger. Nat was het bot zwart, maar opgedroogd grijs/bruinig.
Bot 3 is echt zwaar en maakt ook echt een versteend geluid. Dit is echter wel een vrij klein fragment, maar door de opvallende vorm is e rmisschien toch meer over te zeggen. Wat op de 3e foto de bovenkant is, is behoorlijk afgeplat, dit is niet helemaal goed zichtbaar op de foto.
Alvast bedankt allemaal voor het kijken!
Bot 1: Bot 2: Bot 3:
Bot 1 is niet heel zwaar, maar plakt wel aan een natte vinger.
Bot 2 twijfel ik of het wel fossiel is. Het is vrij licht en 'plakt' nauwelijks aan een natte vinger. Nat was het bot zwart, maar opgedroogd grijs/bruinig.
Bot 3 is echt zwaar en maakt ook echt een versteend geluid. Dit is echter wel een vrij klein fragment, maar door de opvallende vorm is e rmisschien toch meer over te zeggen. Wat op de 3e foto de bovenkant is, is behoorlijk afgeplat, dit is niet helemaal goed zichtbaar op de foto.
Alvast bedankt allemaal voor het kijken!
Bot 1: Bot 2: Bot 3:
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
Re: Determinatie botten gevonden op strand deel 2
Bot 2 lijkt op een enkelbotje. Bot 3 is een bot of gewei fragment ( denk eerder bot).
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Re: Determinatie botten gevonden op strand deel 2
Bot 1, zie ik zo snel niet. Ik gok iets van een mammoet.
Bot 2 is een kootje van een paard, die scharniert met de hoef.
Andere is te fragmentair voor determinatie.
Bot 2 is een kootje van een paard, die scharniert met de hoef.
Andere is te fragmentair voor determinatie.
Groet,
Niels
Niels