Breekhamer, welke is veilig/handig
Breekhamer, welke is veilig/handig
Beste fossielzoekers,
Afgelopen weekend heb ik mensen met veel plezier grote stenen aan zien vallen met de echte vierkante \"crack hammers\" en eigenlijk had ik toen even moeten vragen hoe en wat.
Op dit moment bij de Gamma heb je ze voor weinig geld van 1000 en 1500 gram met een houten steel.
Is het veiliger om er een te kopen van gehard staal (een forgecraft oid) of zijn jullie ervaringen met dit soort hamers ook gewoon prima (ivm breken hamerkop)?
Alvast bedankt,
Jeroen
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Breekhamer, welke is veilig/handig
Hoi Jeroen
Zelf gebruik ik ook altijd een gewoon \'vuistje\' van één kilo.
Ik heb er nog nooit slechte ervaringen mee gehad of gehoord dat een ander dit had.
Bovendien is die een stuk goedkoper.
Zelf gebruik ik ook altijd een gewoon \'vuistje\' van één kilo.
Ik heb er nog nooit slechte ervaringen mee gehad of gehoord dat een ander dit had.
Bovendien is die een stuk goedkoper.
Robert Mensink
- Frisian-old-age
Mijn ervaring is dat een mokertje van 1000 gram ruimschoots volstaat.Ti\'s niet dat de \"kop\" breekt of splinterd, tis meer dat door \"onnadenkend\" meppen men de steel net achter de kop aan flarden maakt.
Daarnaast is het zo, dat de houten steel de neiging heeft om in te drogen, met als resultaat dat de wig ruimte krijgt om te gaan te bewegen en de kop van de steel kan schieten tijdens het \"mokeren.
Daarnaast is het zo, dat de houten steel de neiging heeft om in te drogen, met als resultaat dat de wig ruimte krijgt om te gaan te bewegen en de kop van de steel kan schieten tijdens het \"mokeren.
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
he Jeroen,
dat aanvallen is toch positief bedoelt he?
Anders had ik nooit die fraaie Calycoscutellum staarten gevonden.
Gewoon vuistje bouwmarkt, 1000 gr.
<:{{{{{>
dat aanvallen is toch positief bedoelt he?
Anders had ik nooit die fraaie Calycoscutellum staarten gevonden.
Gewoon vuistje bouwmarkt, 1000 gr.
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Bedankt heren, dat was precies wat ik even wilde checken.
Dat aanvallen is 100% positief bedoeld want dat ga ik ook binnenkort eens proberen als ik dat vuistje in huis heb!

(maar ik zal er voorzichtig bij blijven)
Dank & groet
-J
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
Misschien een paar tips Jeroen.
Koop voor de beitel een handbeschermer, doe (dunne) handschoenen aan en zet een veiligheidsbril op.
Koop voor de beitel een handbeschermer, doe (dunne) handschoenen aan en zet een veiligheidsbril op.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking