Solitaire koralen Eifel deel 1
- Felicia Carina
- Senior Lid
- Has thanked: 742 times
- Been thanked: 191 times
- Contacteer:
Solitaire koralen Eifel deel 1
Hallo allemaal
Na veel intrekken in produkt, weken, weken en nog eens weken in water, zijn de koralen eindelijk klaar.
Deze zijn van de Eifel, van 8 jaar geleden. Dat was de eerste zoektocht, waardoor we helaas niet wisten dat je de vindplaats moet onthouden... In elk geval een van de plaatsen beschreven op paleontica. Blijkt dat we toen al de informatie hieruit hebben gehaald!
Je ziet telkens een reeks van wat ik dacht dat bij elkaar hoort en dan wat details. Ik heb geprobeerd om er iets van benaming op te plakken, maar is maar proberen. Er zijn er vast die er meer over weten!
Alvast bedankt om eens te kijken,
Felicia
REEKS1: Acanthophyllum vermicularum?
Foto 1 : bovenaanzicht. De kleine stukjes bovenaan zijn “gewrichten”, deeltjes waar de groeirichting is veranderd en er een knik komt.
Foto 2 : vooraanzicht. De kleine schijfjes in doorsnede zijn helemaal gekristaliseerd, moeilijk te zien op foto.
REEKS 2 : is geen reeks maar eentje.
Moeilijk te zien, misschien ook vermicularum. Maar met een aangroei van iets. Dendrophyllia? Columnaria geinitzi?
Foto 1: onderkant met nog iets anders op
Foto 2: bovenkant
Foto 3: detail
Foto 4: detail
REEKS 3: rugose koralen, welke ? , andere soort lijkt me
Foto 1:bovenkant
Foto 2:onderkant
Foto 3:voorkant
Foto 4:detail van 2de koraaltje
Dat loopt hier wat vast. Is misschien te veel voor 1 bericht.
Het vervolg komt later.
Na veel intrekken in produkt, weken, weken en nog eens weken in water, zijn de koralen eindelijk klaar.
Deze zijn van de Eifel, van 8 jaar geleden. Dat was de eerste zoektocht, waardoor we helaas niet wisten dat je de vindplaats moet onthouden... In elk geval een van de plaatsen beschreven op paleontica. Blijkt dat we toen al de informatie hieruit hebben gehaald!
Je ziet telkens een reeks van wat ik dacht dat bij elkaar hoort en dan wat details. Ik heb geprobeerd om er iets van benaming op te plakken, maar is maar proberen. Er zijn er vast die er meer over weten!
Alvast bedankt om eens te kijken,
Felicia
REEKS1: Acanthophyllum vermicularum?
Foto 1 : bovenaanzicht. De kleine stukjes bovenaan zijn “gewrichten”, deeltjes waar de groeirichting is veranderd en er een knik komt.
Foto 2 : vooraanzicht. De kleine schijfjes in doorsnede zijn helemaal gekristaliseerd, moeilijk te zien op foto.
REEKS 2 : is geen reeks maar eentje.
Moeilijk te zien, misschien ook vermicularum. Maar met een aangroei van iets. Dendrophyllia? Columnaria geinitzi?
Foto 1: onderkant met nog iets anders op
Foto 2: bovenkant
Foto 3: detail
Foto 4: detail
REEKS 3: rugose koralen, welke ? , andere soort lijkt me
Foto 1:bovenkant
Foto 2:onderkant
Foto 3:voorkant
Foto 4:detail van 2de koraaltje
Dat loopt hier wat vast. Is misschien te veel voor 1 bericht.
Het vervolg komt later.
masterinfineartsflits