Bot zeezoogdier
-
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Bot zeezoogdier
Beste forumleden,
Eerst en vooral wil ik iedereen een prettige kerst toewensen!
Gisteren vond ik dit bot in een exsitu neogene zandlaag in de buurt van Antwerpen. Kan iemand mij zeggen wat voor bot dit is en van welk dier het zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
Eerst en vooral wil ik iedereen een prettige kerst toewensen!
Gisteren vond ik dit bot in een exsitu neogene zandlaag in de buurt van Antwerpen. Kan iemand mij zeggen wat voor bot dit is en van welk dier het zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
Re: Bot zeezoogdier
Een wervel!? Verder kom ik niet.
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
Jeetje daar zit een hoop sediment op.
Het lijkt me een cervicale wervel (hals).
Ik denk een zeehond, echter zijn de wervels van gewone en grijze anders. Dat kan goed kloppen want de pliocene kleine zeehondjes van Antwerpen hebben een andere en delicate morfologie. Mogelijk dat dit er een is. Helaas kan ik dat niet bevestigen (door te weinig ervaring met de Belgische phinnipeds).
Het lijkt me een cervicale wervel (hals).
Ik denk een zeehond, echter zijn de wervels van gewone en grijze anders. Dat kan goed kloppen want de pliocene kleine zeehondjes van Antwerpen hebben een andere en delicate morfologie. Mogelijk dat dit er een is. Helaas kan ik dat niet bevestigen (door te weinig ervaring met de Belgische phinnipeds).
Marine mammals, dolphinately awesome
-
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Bedankt Hidde! Enig idee hoe ik het sediment er het best afkrijg? Borstel en water?
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Begin eens met een oude tandenborstel en een bakje water.Tomjanssens1 schreef: ↑24 dec 2020, 21:43 Bedankt Hidde! Enig idee hoe ik het sediment er het best afkrijg? Borstel en water?
Groet,
Niels
Niels