Fragment zwam
Fragment zwam
Lang niet geweten wat dit was maar sinds kort eindelijk wel. Gevonden in 2004 Hillesheimer Mulde/ Devoon. Het is een fragment (sclera)van de Astraeospongium sp.
Hieronder getracht een paar foto's te maken. Het steentje zelf is ca. 2,5 bij 3 cm. Het fossiel is ca. 2 mm. in doorsnede.
Waarom ik dit steentje ooit heb meegenomen is mij tot op heden nog steeds een raadsel.
Cora
Hieronder getracht een paar foto's te maken. Het steentje zelf is ca. 2,5 bij 3 cm. Het fossiel is ca. 2 mm. in doorsnede.
Waarom ik dit steentje ooit heb meegenomen is mij tot op heden nog steeds een raadsel.
Cora
Re: Fragment spons
Oh wat een vergissing. Ik lees het in het duits (Schwämme) en verder niet nagedacht. Het is uiteraard spons.
Cora
Cora
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 633 times
Dacht ik al. Wel een skeletelement van een bijzondere spons, zo'n Astraeospongia / Gondekia of moet ik schrijven Astraeospongium ?
Ik weet het niet. Moet me er eens beter in verdiepen, want ik heb op de beurs in Harderwijk eens een brok Eifel gekregen van Frederik en daar zaten ook van die mooie sterretjes in. Bovendien heeft Bram Langeveld al eens los gevonden exemplaren gepost hier op het forum. viewtopic.php?f=5&t=14003&p=124695&hili ... ia#p124695. Destijds dacht ik nog dat Astraeospongia een verkeerde naam was en dat het allemaal Astraeospongium moest zijn.
Ik weet het niet. Moet me er eens beter in verdiepen, want ik heb op de beurs in Harderwijk eens een brok Eifel gekregen van Frederik en daar zaten ook van die mooie sterretjes in. Bovendien heeft Bram Langeveld al eens los gevonden exemplaren gepost hier op het forum. viewtopic.php?f=5&t=14003&p=124695&hili ... ia#p124695. Destijds dacht ik nog dat Astraeospongia een verkeerde naam was en dat het allemaal Astraeospongium moest zijn.
Time fades away (Neil Young)
Dank je Tom. Wat naam betreft heb ik het overgenomen van Steinkern. De skeletelementen die in die link staan zijn andere dan die van mij. Deze zijn wat grover van bouw.
Cora
Cora