Mill onder water

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
ErikB
Mill onder water

Bericht door ErikB » 14 okt 2006, 17:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,

Hier wat foto\'s van Mill onder water. Het fossiel materiaal is te vinden in twee lagen. De eerste laag ligt op een diepte van 11.5-12.0 meter en varieerd van enkele centimeters tot ongeveer een decimeter in dikte. De tweede laag ligt op een diepte van 14.0-14.5 meter. Deze laag is wat dikker en bevat ook meer materiaal, de dichtheid is veel groter.
Het zoeken naar fossielen onder water heeft niet zo veel zin, zeven boven water is succesvoller. Wel lijken de schelpen wat meer intact, blijkbaar sneuvelt er nog het een en ander in de buis.
Voor de duikers onder ons, het is al vrij fris. Op 15 meter 12 graden Celsius, geen thermoclines, een paar meter zicht.

Groeten

ErikB

fossielenjagers
Contacteer:
Antw: Mill onder water

Bericht door fossielenjagers » 14 okt 2006, 18:53

Hoi Erik..
Leuk om eens te zien hoe het er in Mill onder water uitziet. Is het vooral schelpen die je tegenkomt in die laag, of kom je sporadisch ook haaientanden en botmateriaal tegen onder water?
Groeten, Bram

Bram
Team Fossielenjagers

ErikB

Bericht door ErikB » 14 okt 2006, 19:02

Hoi Bram,

Vooral veel schelpen, een paar stukjes bot en (nog) geen tanden. Veel langer dan een uur valt er niet te zoeken (lucht op, wordt lastig).
Het gaat me onder water ook niet zo om de vondsten, de omgeving is, vanwege al die gaten, grotten en wanden al interessant genoeg.
Bovendien is het vrij lastig zoeken. Wat je uit de wand plukt moet ook meteen los zijn anders zie je het nauwelijks meer vanwege het stof.

Groeten

Flash

Bericht door Flash » 14 okt 2006, 20:38

Hoi Erik,

wouw, mooie foto\'s. Ik ben zelf bijna klaar met mijn duikcursus en zal zeker in de toekomst eens een duik maken in Mill.

Grrr Edo

mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

Pedro

Bericht door Pedro » 14 okt 2006, 22:29

Hallo Eric,

ben je nog vaker van plan om een bezoekje te brengen aan Mill onderwater?
Ik zie dat je nu foto\'s hebt gemaakt bij het licht van een duiklamp.
Zelf bezit ik een professionele set van Onderwatercamera met Flitser, alleen duik ik niet meer. Ik zou het leuk vinden als je hiermee, eventueel een volgende keer, enkele dia\'s zou maken. Ik woon niet ver van Mill en wil dan wel langskomen met de spullen.

Pedro Janssen
Venray

ErikB

Bericht door ErikB » 14 okt 2006, 22:55

Hoi Pedro,

Inderdaad foto\'s met duiklamplicht, vanwege de hoeveelheid sediment in het water werd het niet veel met de flitser. Te veel weerkaatsing. De volgende keer de flitser anders positioneren en het probleem moet opgelost zijn.
Die volgende keer komt nog wel, maar ik weet niet precies waneer. Ik duik in een natpak en het water wordt nu rap kouder dus misschien pas volgend voorjaar.
Ik maak met alle plezier een paar dia\'s voor je dus ik stuur je een e-mail als ik weet waneer ik daar weer een duikje ga maken.
Of op korte termijn, of over een half jaar.

Groeten,

Erik

Vincko
Been thanked: 1 time

Bericht door Vincko » 14 okt 2006, 23:29

Inderdaad dit is erg interessant om te zien. Als ik vis of vaar dan heb ik ook altijd iets van \'what lies beneath?\'.

Super om dit te zien ErikB.

Greetz

Verba volant, fossilis manent

Gesloten