Graag determinatie vondsten Trilobietentocht
Graag determinatie vondsten Trilobietentocht
Eindelijk ben ik klaar (gisteren begonnen) met het prepareren van de vondsten tijdens de Trilobietentocht. 
Ik heb alle foto\'s op een andere website online gezet omdat ik de server hier niet wil belasten.
Ik zou het té gek vinden als ik de wetenschappelijke benamingen kan krijgen.
Er staan nummers onder de foto\'s. Dus wie o wie is zo slim om deze vondsten te determineren?
URL: http://www.extremepc.nl/Vincko/
Greetz Vincko

Ik heb alle foto\'s op een andere website online gezet omdat ik de server hier niet wil belasten.
Ik zou het té gek vinden als ik de wetenschappelijke benamingen kan krijgen.
Er staan nummers onder de foto\'s. Dus wie o wie is zo slim om deze vondsten te determineren?

Greetz Vincko
Verba volant, fossilis manent
Antw: Graag determinatie vondsten Trilobietentocht
Hoi Rene,
nummer 12 Pedinopariops sp.
De rest ben ik een complete leek in!
<:{{{{{>
nummer 12 Pedinopariops sp.
De rest ben ik een complete leek in!
Trilobiti Ceská Republika
nummer 13, mogelijk (Calyco)scutellum.
Pygidium (staart) trilobiet.
Waarom glanzen je fossielen zo? Is dat nat of....toch geen lak he?
Pygidium (staart) trilobiet.
nr 4 en 5 cyrtospirifer verneuili (Boven- Devoon, Frasniaan) en 7 en 8 mogelijk cyrtospirifer grabaui
[Bewerkt door Patrick op 15-10-2006 om 21:11 NL]
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
Antw: Antw: Graag determinatie vondsten Trilobietentocht
Ben bang van wel...*slik*...Het is jachtlak maar sterk verdund.ceraurus schreef:
Het lijkt erger vanwege de flits erop en ze staan nog te drogen. Al met al komen de contouren er wel beter uit. Misschien dat ik morgen sommige stukken wat ga \'opdoffen\'.
Oke, ik weet het het is \'not done\' maar deze jongen zit nog in een experimentele fase.

- Frisian-old-age
Welke fase? 

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Top Patrick ik ben gelijk de namen aan het toevoegen!patrick schreef:
nr 4 en 5 cyrtospirifer verneuili (Boven- Devoon, Frasniaan) en 7 en 8 mogelijk cyrtospirifer grabaui
Jongens ik ben er bijna met de wetenschappelijke namen. Nog een paar (denk ik) koralen/sponzen? en zeelelie stengels(?) te gaan. Wie o wie? 
[Bewerkt door Vincko op 16-10-2006 om 09:09 NL]

[Bewerkt door Vincko op 16-10-2006 om 09:09 NL]
Dat klinkt me bekend in de oren...
Eerst zelf ervaren, dan pas NIET meer doen.
Hmmm.....
Stel je een vierkant voor met scherpe hoeken. Als je daar een laag(je) lak op smeert zal dat \'rond\' om dat vierkant gaan zitten. M.a.w. de orginele vormen en hoeken van het vierkant worden dan verhuld door de lak. Je begrijpt dat dit dus niet verbeterend werkt om details te zien, maar juist verhullend
Dat je het fossiel conserveert allez (zoals onze Belg. vrienden geloof ik zeggen), dat klopt, maar is het nodig?
En not done, lekker boeien, iedereen mag zelf weten wat hij met zijn vondsten doet, het is slechts een raad
He Rene, wil ik trouwens wel weten (durf het niet te vragen) wat je met \'opdoffen\' bedoelt?
Hmmm.....
Stel je een vierkant voor met scherpe hoeken. Als je daar een laag(je) lak op smeert zal dat \'rond\' om dat vierkant gaan zitten. M.a.w. de orginele vormen en hoeken van het vierkant worden dan verhuld door de lak. Je begrijpt dat dit dus niet verbeterend werkt om details te zien, maar juist verhullend

Dat je het fossiel conserveert allez (zoals onze Belg. vrienden geloof ik zeggen), dat klopt, maar is het nodig?
En not done, lekker boeien, iedereen mag zelf weten wat hij met zijn vondsten doet, het is slechts een raad

He Rene, wil ik trouwens wel weten (durf het niet te vragen) wat je met \'opdoffen\' bedoelt?
Waarom durf je \'t niet te vragen? Hmmm ik heb het gevoel dat ik zo\'n beetje de joker hier aan het worden ben.ceraurus schreef:
Dat klinkt me bekend in de oren...
Hmmm.....
-----knipperdeknip---He Rene, wil ik trouwens wel weten (durf het niet te vragen) wat je met \'opdoffen\' bedoelt?

In ieder geval met opdoffen bedoel ik als je met een linnen doekje voorzichtig wat wrijft haal je wat van de glans weg.
Maar serieus...\'t valt allemaal wel mee hoor. Vanochtend zagen ze er niet zo glimmend uit. Ik heb de foto\'s gemaakt gelijk na het lakken en een flits erop geeft ook glans.
Gr.