kaakje? Ouddorp, Brouwersdam
kaakje? Ouddorp, Brouwersdam
Van welk dier kan dit kaakje(?) zijn?
- Bijlagen
-
- kaakje1.png (783.66 KiB) 1194 keer bekeken
-
- kaakje2.png (585.65 KiB) 1194 keer bekeken
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
Re: kaakje? Ouddorp, Brouwersdam
Dit is een krabbenschaartje. Wel fossiel waarschijnlijk. Ik denk mogelijk zelfs heremietkreeft.
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
-
- Senior Lid
nee, dacht het eerst ook maar het is de achterkant van hetzelfde schaartje.
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Dat is het niet! ik zie duidelijk duidelijk de bot structuur en de gewrichtskop. Verder zie ik ook de openingen waar de bloedvaten doorheen lopen. Ik heb vaker bot gevonden en weet waar ik naar moet kijken. De bovenste foto is volgens mij wel een krabbenschaartje. Niet te snel conclusies hebben, ik doe dit al langer dan jij.Max pijpelink schreef: ↑30 okt 2021, 16:40nee, dacht het eerst ook maar het is de achterkant van hetzelfde schaartje.
Mvg.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Peace, mensen! Dit kan altijd gebeuren, ook als je al decennia bezig bent.
De foto's en de kop van dit bericht zijn een beetje misleidend.
En dan hebben de twee stukken nog een vergelijkbare vorm.
Groeten,
Oliver
-
- Senior Lid
Ik was inderdaad iets te snel. Het grootte verschil was me niet gelijk opgevallen. Ik dacht dat het allebei de foto’s om hetzelfde fossiel ging.Dino15 schreef: ↑30 okt 2021, 22:27Dat is het niet! ik zie duidelijk duidelijk de bot structuur en de gewrichtskop. Verder zie ik ook de openingen waar de bloedvaten doorheen lopen. Ik heb vaker bot gevonden en weet waar ik naar moet kijken. De bovenste foto is volgens mij wel een krabbenschaartje. Niet te snel conclusies hebben, ik doe dit al langer dan jij.Max pijpelink schreef: ↑30 okt 2021, 16:40nee, dacht het eerst ook maar het is de achterkant van hetzelfde schaartje.
Mvg.
Nick.
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Mijn excuses dan, ik heb denk ik iets te fel gereageerd.
Topic creator, volgende keer foto's maken van meerdere zijden en mischien beide stukken in een apart topic behandelen en in beter licht fotograferen.
Zoals ik nu kan zien in foto twee is dat het uit een van de voor of achterpoot komt (femur of humerus?)
Mvg.
Nick.
Topic creator, volgende keer foto's maken van meerdere zijden en mischien beide stukken in een apart topic behandelen en in beter licht fotograferen.
Zoals ik nu kan zien in foto twee is dat het uit een van de voor of achterpoot komt (femur of humerus?)
Mvg.
Nick.
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

mijn fout! Ik kreeg deze foto's van een vriendin en was er zelf van uitgegaan dat het bij elkaar hoorde...
Ik zie even niet hoe ik de 2e foto weg kan halen of t onderwerp kan aanpassen.